02 oktober 2010

Lördagens spel

Efter en miserabl vecka så harjag en del spel till helgens matcher. Både i England och i Sverige, där div 2 har sin avslutning. I Englad och Australien spelas dessutom rugbyfinaler.


Wigan  -  Wolves  2  /  oavgjort i HT
Jag tror på Wolves här. Man är starkare än Wigan som är ett svagt hemmalag. Wigan har inte mycket hemmastöd och då Wigan spelar final i Rugbyn ikväll på Old trafford så kommer många av deras fans att vara där istället, vilket gör att hemmastödet är ännu mindre.
Wolves har lett i halvtid i sina två senaste bortamatcher men förlorat enkelt i andra halvlek. Men idag tor jag på kryss i halvtid eftersom 4 av 5 tidiga lördagsmatcher denna säsong haft ett oavgjort resultat i halvtid. Det är inte bara en känsla man fått framför TV:n, utan det är verkligen så att lite händer i första halvlek i dessa matcher. Förra säsongen vann bortalagen dessa möten och så sker även idag till 2,30.

Brum - Everton - No goalscorer
Brum har två raka 0-0 matcher hemma i ligan och Everton gör (förutom i Man U matchen) inga mål. Everton har verkligen inget bra anfall och jag tror att det blir mållöst här. 7,50 och mer får man på det och det är det enda som känns intressant om denna, trolien tråkiga, match.



Topptipset
1. Tottenham - Aston V  47-31-22
Skulle vilja helgardera men bättre sådana finns. AV har spelat bra efter Houllier kommit till klubben men Spurs är det bästa laget. Man är dock inte van med alla tuffa CL-matcher och man måste se upp. King saknas dessutom troligen medan AV får tillbaka spelare. Jag väljer 1X men är inte säker.

2. Brum - Everton  37-33-30
Känns som givet X och 0-0. Ska något lag vinna så blir det Brum. 1X räcker.

3. Stoke - Blackburn  48-29-23
Blackburn är svårslagna och kan mycket väl vinna här. Stoke ska inte stå i nästan 50% och helgardering känns som det enda rätta.

4. Sunderland - Man U  16-27-57
Man U är utan bortaseger och att vinna här är inte enkelt. Sunderland har spelat bra hemma och även om Man U brukar vinna här så tror jag det kan skrälla. Man U hade tur som vann i en tråkig "0-0" match i veckan mot Valencia och man saknar Giggs, Rooney, valencia mfl. helgardera.

5. West brom - Bolton  47-29-24
WB överstreckas på vinsten mot Arsenal och att man har bra form. Men att möta ett lag som Bolton är något helt annat och då det är tänkt att WB ska föra matchen så kan allt gå snett. Bolton bra senast och jag tror de viunner. men då det ofta slutar X mellan dessa så garderar jag med det. X2.

6. West Ham - Fulham  42-32-26
WH har hittat kanonform och är understreckade här IMO. Fulham spelar gärna kryss men är som vanligt svaga borta och känns öht sämre än ifjol. Fulham har dessutom en del skador och jag singlar hammers.

7. Helsingborg - GAIS  77-15-8
HIF har 11-1-0 hemma och mot GAIS bruka rman ha lätt, även om man förlorade ifjol. HIF måste fortsätta vinna för att sätta press spå MFF och för att ha chans på guldet. GAIS är inblandade i bottenstriden men efter derbyvinsten senast så ha rman gott självförtroende och kan ställa till med något. Helsingborg som sagt mkt troliga vinnare men GAIS till 8% lockar enormt. Jag väljer 12 (men helgardera gärna) då jag mer tror på att GAIS kan skrälla in en 1-0 vinst än att det blir oavgjort.

8. Ipswich - Leeds  47-30-23
Leeds tappade 4-1 till 4-6 mot Preston senast. Mycket märkligt. Nyligen släppte man dessutom in 4 mål i andra halvlek mot Barnsley och jag tror Championship ibland är för stort för dem. Ipswich blandar och ger men spelar bättre än Leeds och jag tycker att man borde vara större favoriter. Singeletta.

Systemet 144 rader
1X
1X
1X2
1X2
X2
1
12
1

---------------------------------------------

fler tips kommer

Inga kommentarer: