24 oktober 2010

Söndagsspel

Inleder söndagen med 3 spel, sedan lite topptips och europatipstankar (extra pengar i jackpotten idag). Dessutom lite NFL senare idag.

Inter - Sampdoria  -  Eto´o gör mål
Inter ska slå Sampdoria idag. Oddset 1,53 är dock inte så intressant men ett annat spel är. Eto´o gjorde två mål mot Spurs i veckan och låg bakom de andra två. Hans form är i topp och han är bästa spelaren i Serie A för tillfället. Jag tror på goda chanser för honom att göra mål och spelar till 2,25.

Stoke - Man U  2
Tipsade jag om igår. Nu ger de runt 1,65-1,67 vilket inte alls är lika intressant. 1,80 igår var helt OK.



Topptipset:
1. Man C - Arsenal   40-32-28
Öppen toppmatch där Arsenal är för lågt streckade. Känns som detta är en match där Arsenal mycket väl kan vinna. Jag har enorm feeling för att Wenger ser till att man plockar bort tevez och då är Man C klart svagare offensivt. Arsenal har åkt på storstryk här ett par gånger på senare år men nu tar man minst 1 poäng. X2 spelar jag men har ni råd så helgardera.

2. Liverpool - Blackburn  60-25-15
Liverpools B-spelare övertygade i Napoli och nu kanske det vänder i ligan? Jag litar inte på dem och även då jag tror Liverpool vinner så garderar jag dem tills de visat att de kan vinna igen. 1X.

3. Inter - Sampdoria  70-20-10
Som sagt så tror jag Inter vinner med 70% är för mkt streck på dem. Krysset måste med och den som har råd helgarderar då 10% på Sampdoria är för lite.

4. lazio - Cagliari  63-24-13
lazio övertygar och spelar kanske bäst fotboll i Serie A för tillfället. Cagliari är svaga och även fast man kryssat 3 av 4 bortamatcher så klarar men inte det igen idag. Säker 1:a.

5. Sevilla - Bilbao  54-28-18
Sevilla övertygar inte och Bilbao är klart underskattade här. Jag har stor feeling för skräll och helgarderar. Sevilla har tidigare haft problem i ligan efter europaspel och jag hoppas på detsamma igen.

6. Villareal - A.Madrid  40-31-29
Här är det bra värde i hemmastarka Villareal och jag singlar. Man saknar samma spelare som i veckan men man har varit så starka hemma, framförallt defensivt, så jag tror avbräcken inte spelar roll. Madrid har även de ett par spelare borta.

7. Gefle - Gais  40-31-29
Gefle behöver verkligen poängen och jag tror de vinner. gais är dock inte ofarliga och kan göra mål här och då finns risken att det slutar oavgjort. Inte ens gaisseger är uteslutet men inget värde där på tipset.

8. Helsingborg -åtvidaberg  79-14-7
Båda lagen måste gå för vinst och jag helgarderar. HIF vacklar och spelar ojämnt för dagen. Nu blir det mkt nerver och det verkar de sakna.

Systemet 144 rader
X2
1X
1X
1
1X2
1
1X
1X2

Tankar till Europatipset:
Kalmar måste garderas hemma mot Mjällby.
Bologna hemma mot juve är det bra värde i.
ÅFF bara 4% på tipset. Måste med!
Osasuna - malaga är mer öppen än strecken visar.

Inga kommentarer: