27 oktober 2010

Topptipset

Enbart topptips idag. Hittar inga spelvärda odds i övrigt. Men letar vidare och uppdaterar igen kanske.

1. Häcken - Malmö  17-25-58
MFF har motivationen, något som Häcken saknar. men läget var detsamma då MFF mötte Kalmar nyligen och då förlorade man. nerver verkar spela stor roll i Skåneland så jag helgarderar direkt.

2. Hammarby - Kalmar  22-27-51
Öppen cupmatch. Oavsett lag så kan detta sluta hur som helst och jag väljer att helgardera.

3. Aston V - burnley  72-17-11
Burnley går bra i Championship men det är återigen hemma man är bra. Borta har man 0-4-2.
Villa saknar Agbonlahor, young och petrov men Houllier brukar vilja satsa på ligacupen, som han vann 2 ggr med Liverpool. AVär starkare och Burnley kan inte ens slå lag borta i Championship. Jag singlar AV.

4. Newcastle - Arsenal  23-26-51
Newcastle roterar friskt i truppen medan Arsenal återigen spelar med ett bra lag. Det avgör saken IMO. Newcastle slog ut Chelsea med samma lag men då var det ett klart B-betonat Chelsea man mötte. Nu möter man ett starkt Arsenal och singeltvåan är given.

5. West Ham - Stoke  43-30-27
WH saknar troligen Upson och Piquionne. Båda lagen prioriterar ligan men ändå ställer man upp med ganska så ordinarie trupper. jag måste gå på min feeling här och den är att Stoke tar hem detta. helgardera gärna men jag nöjer mig med X2.

6. Lyon - PSG  53-28-19 
Lyon har en hel del spelare borta; Ederson, Hartock, Delgado,Toulalan och Cissokho saknas. Källström kommer troligen att spela försvarare pga problemen. Inga större bekymmer i PSG men där roterar man rejält. Men det gör man ju i EL också och där har det gått bra. X2 räcker.

7. mallorca - Gijon  70-17-13
har lyssnat på min spanske kontakt. 1X.


8. Valladolid - Espanyol  35-30-35
har lyssnat på min spanske kontakt. 1X.



Systemet 144 rader:
1X2
1X2
1

2
X2
X2
1X
1X

 
Min kontakt varnar för Malaga idag mot Hercules (finns med på tipskupongen)

Inga kommentarer: