29 oktober 2010

Lördagens spel

Pga att jag har en hel del att göra i helgen så kommer helgens tips redan nu och i kort format.

Scunthorpe - Leeds  1-2,70
Scunny har 2 raka segrar, både borta, mot preston och mot Watford (topprestation). Nu möter man ett Leeds i usel form. Bara 1 vinst på de 5 senaste och hemma fick man storstryk av Cardiff senast och man ska inte vara favorit här.

Aldershot - Bury 2-2,90
Bury har toppform på bortaplan. 4 vinster på de 6 senaste och man gör många mål. Jag tror man fortsätter den forenm och vinner igen till bra odds.

Albion - Clyde 1-1,73
Berwick - Queens pk  1-1,70
Två favoriter i skotska div 3 som ska sluta med hemmaseger. Båda känns klara.

Stranraer - Elgin  2-3,50
Stranraer leder men jag måste spela på Elgin som ha riktigt bra form, 5-1-1 på senaste 7 och av erfarenhet vet vi att då Elgin har form så gäller det att hänga på tills den tar slut. Värt en chanspeng.


Topptipset ser tråkigt ut med en del stora favoriter. Jag chansar lite av den anledningen.

1. Arsenal - WH  81-13-6
Arsenal ska vinna enkelt men är alldeles för stora favoriter. En del skador stör och det är derby. Jag helgarderar.

2. Blackburn - Chelsea  14-26-60
Chelsea har 5 raka utan insläppt mål och kommer troligen vinna. Blackburn dock inte ofarliga och jag garderar med X.

3. Everton - Stoke  54-29-17
Jag helgarderar. Everton har bättre form men Stoke är inte ofarliga och kan skrälla här.

4. Fulham - Wigan  44-32-24
Wigan obesegrade borta och spelar bra för dagen. Fulham sämre i år än ifjol och formen verkar svag. Jag chansar  X2

5. Wolves - Man C  20-31-49
City revanschsugna efter debaklet senast och Wolves känns som bra motstånd för revansch. 49% lite lågt IMo och jag singelstreckar.

6. Cardiff  - Norwich  51-29-20
Två lag som går bra. cardiffs form är lite vassare dock och jag tror inte de förlorar. 1X.

7. Derby - Watford  39-31-30
Derby i bra form trots förlusten senast och de ska inte förlora mot Watford. 1X.

8. Leicester - preston  48-29-23
Här ska hemmalaget vinna och då 48% är lägre än vad de är värda så singelstreckar jag!


Systemet 144 rader
1X2
X2
1X2
X2
2
1X
1X
1

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

varför singelstreckar du Leicester hemma mot Preston? Det är ju bara pga att Svennis har kommit dit. Dem är inte alls ett så bra lag som många vill säga o jag skulle sätta x2 på den matchen för jag tror inte att de vinner hemma. Det många andra fina singelstreck på kupongen till helgen.
I mina ögon är Cardiff ett mycket bättre singelstreck till nästan samma procent. Alla tror att svennis effekten ska komma men jag tror det tar lite längre tid. Preston är inget dåligt lag o borde vara högre upp i tabellen medans Leicester är ett bottenlag o kommer att förbli det hela året. Svennis är inte nån tränare som gör underverk med sina lag han behöver pengar för att värva ihop ett lag o då kan ju för fan min morsa oxå träna laget om bara klubben har pengar.

Henke sa...

Frågan är om City utan Tevez fixar 3 poäng borta mot Wolves. Känns som ett X, men jag har haft fel förr. :D

kristoffer sa...

Hej!

Ser att du har Bury, samma hos mig. Glöm inte heller Burton och Chesterfield!

Tack för en bra blogg!

Anonym sa...

Din blogg är guld värd! Fantastiskt!