16 oktober 2010

Topptipset

Inleder lördagen med topptipset. Fler spel och de spanska tipsen kommer upp senare.

1. Arsenal - Birmingham  77-16-7
Arsenal ska vinna och gör nog det men de är klart överstreckade. Man har varit ojämna och i senaste hemmamatchen spelade man illa. Brums enda chans till poäng är 0-0 och till 16% måste krysset med.

2. Bolton - Stoke  44-33-23
Öppen match som känns ganska tråkig på förhand. Öppen match som måste helgarderas.

3. Fulham - Tottenham  29-34-37
Tror mycket på Spurs då jag inte alls gillar hur Fulham spelar i år. Man saknar dessutom anfallare och har en del disciplinära problem i truppen. Det som talar emot säker 2:a är att Spurs siktar lite på veckans CL-match. X2 känns dock helgarderat.

4. Man U - West Brom  78-15-7
WB slog Arsenal borta och har spelat riktigt bra mot tuffa lag på sistone. Man har ett starkt försvar och kan mycket väl ställa till det för Man U. Jag rekommenderar helgardering men spelar själv 1X då jag bara har två helgarderignar.

5. Newcastle - Wigan  56-26-18
18% på ett Wigan som hållit nollan borta och som har bra form. Newcastle har stora delar av truppen skadade och spelar ojämnt. Här spelar jag på värdet och 18% är enormt understreckat på Wigan. Säker 2:a

6. Wolves - West Ham  39-32-29
Wolves blir sämre och sämre. Hammers verkar istället bli starkare. Jag tycker det är fel favorit här och väljer att singla 2:an men garderingar kan löna sig.

7. AIK - Gefle  50-29-21
Jag såg AIK på plats i derbyt och jag måste säga att det var något av det sämsta jag sett ett lag spela i Allsvenskan. Man har stora bekymmer med frånvarande spelare men även med psyket och förmågan att spela boll. Här måste man helgardera då matchen gäller mycket.

8. Crystal P - Millwall  40-33-27
Här går jag på feeling. Det är hemma CP ska ta sina vinster och även om Millwall ryckt upp sig med X mot Burnley och QPR så känns det som de inte är borta från sin dåliga form. 1X räcker här.

Systemet 144 rader:
1X
1X2
X2
1X
2
2
1X2
1X

Inga kommentarer: