23 mars 2007

2 halvgareringar i EM-kvalet

Landskamper är inte det roligaste att tippa. Och favoriter i EM-kval undviker jag att reka då ni säkert hittar vinnarna själva. Jag har 2 halvgarderingar istället som jag tror kan ge vinst uner lördagen.


Israel - En gland 1X
England imponerar inte under McClaren. I kvalet har man bara slagit Andorra hemma och Makedonien borta (som man sedan bara fick 0-0 mot hemma. England är laget med press i den här matchen. Man förlorade senast med 0-2 borta mot gruppens bästa lag, Kroatien, och får inte förlora här om man vill komma tvåa IMO. Men England saknar flera bra spelare, Crouch, Ashley Cole, Joe Cole mfl. Israel är inte så dåligt som oddsen indikerar. Man var nära att ta poäng av Kroatien på hemmaplan och man spelade oavgjort i Ryssland. Jag tror Israel är nöjda med X och detta tecken kan spelas ensamt men jag är rädd att detta blir McClarens sista match som förbundskapten (jag tror inte ens han får sitta kvar över bortamatchen mot Andorra vid förlust här).


Irland - Wales X2
Ett annat landslag som inte imponerar är Irland. Inget av dessa lag lär nå ikapp Tjeckien och Tysland i toppen men prestigen gör detta till en intressant match spelmässigt. Irland vann borta mot San Marino efter ett 2-1 mål på övertid och man har förlorat borta mot Cypern med 5-2 och det visar hur sårbara de är. Wales är inte mycket sämre just nu och känns klart intressantare framåt med Giggs och Bellamy och jag tror på bra skrällchans här.

1 kommentar:

Anonym sa...

irland matchen gick ej bra, men den andra var bra.