13 mars 2007

Cheltenham Festival

Blackburn satt ju klockrent i söndags och lite av lördagsförlusterna vanns tillbaka.


Idag startar Cheltenham festival. Ett av årets allra största begivenheter i hästengland. Så jag har koncentrerat mig på det och även om ni inte brukar spela på hästar i England så kommer det vara värt att testa denna vecka!
Jag ska även försöka få med ett par fotbollstips under veckan.


Jag har rekat alla dagens lopp och här följer mina tips. ALLA lopp är på CHELTENHAM.

2.00 Tipperary all star
En chansning. Står i 17,00 i förtidsodds och spelas eachway (Vinnare/plats). Det ger 5,00 på platsspelet om han kommer topp 3. Det är 22 hästar i fältet så mycket kan hända. TAS var bra här vid vinst i November, var sedan sämre senast men jag tror på bra chans i dag. Hästen verkar ju gilla banan då den vann sin enda start här.


2.35 Don´t push it
har vunnit 5 av 7 starter och har toppform. Älskar det mjuka banunderlag som blir idag och kommer ge mindre i SP än de 5,00 som den ger nu.


3.15 Hardy Eustace
DAGENS BÄSTA SPEL. Ofattbart att Hardy Eustace inte är favorit. Vann detta lopp både 2004 och 2005 och kom 3:a ifjol. Har aldrig varit utanför topp 3 på bannan. ger 4,50 dom 2:a favorit. IMO är det fel favorit här. Hardy Eustace och Brave Inca är de bästa i loppet men Detroit city är förhandsfavorit. Detta lär dock ändras inför start.


4.00 Juveigneur
23-hästars lopp som är helöppet. Jag går på Juveigneur till 9,00 i odds. Var enormt bra som dunderfavorit i årsdebuten och jag tycker detta är bästa hästen. Ett av dagens roligaste spel som även kan spelas eachway.


4.40 Native jack
En chansning. Gillar banunderlaget och står bra till viktmässigt idag. Gillar banan och de 13,00 som den ger nu är för högt. Bästa hästen i fältet är Spot thedifference till 5,50 just nu och jag rekommenderar att ni spelar båda (NJ som eachway) .


5.20 Silver Jaro
Svårt lopp igen, som sig bör under Cheltenham festival. Men jag tycker mig ha funnit en kul vinnare i Silver Jaro till 13,00. Gillar banan, underlaget och går bra med jockeyn. Är tredjefavorit oddset till trots och det behövs inte mycket för att Silver Jaro ska slå de två favoriterna.

1 kommentar:

Anonym sa...

trevlig blogg:) jag följde dina tips idag på cheltenham, tack för native jack. Tänkte fortsätta spela på dina tips ett tag och se hur det går. Jag är bara bra på den italienska ligan så känns skönt och ha någon som kan lite mer om i princip allt annat känns de som :D kanske även italienska? det vet jag inte. Keep up the good work!