19 mars 2007

Mårtens svarta lista

Jag kommer under denna rubrik skriva om bookies jag INTE rekommenderar. Bokkies som lurar folk, gör fel, strular mm mm.
Har ni andra erfarenheter om dess bookies så skriv gärna en kommentar.


Först ut är:

3bwin
En relativt nystartad bookie vad jag förstår. Kanske kommer de skärpa till sig då de får mer rutin. Uppenbarligen är de baserade i Malta.
Till att börja med måste jag säga att de har en sak som direkt gör att jag har svårt för en bookie. De har enbart kontaktmöjligheter via mail. Direkt då jag ser detta hos en bookie så minskar mitt intresse för dem. självklart ska man kunna kommunicera med en bookie, iaf under vissa tider av dygnet, på svenska eller engelska. Med enbart mailkontakt tar det ofta flera dygn att reda ut saker som ett 2 minuters samtal gör.
Men det är inte därför denna bookie hamnar på min svarta lista.
De har haft erbjudanden via flera sidor där man vi ett klick på en banner kan registrera sig och då få en bonus, i mitt fall skulle den vara på 50:-. Detta är en bonus som man ska få använda fritt. MEN, ingen bonus kommer in på kontot. När jag mailade dem om detta så tog det över 12 timmar innan svar kom och då ville de veta via vilken partner jag registrerat mig via. Jag har tyvärr inget svar på detta då jag besöker 100-tals sidor varje dag och en av dem hade detta erbjudande. Det stod t.o.m. på 3bwins egen sida under registreringen att bonus skulle sättas in. Men de har ingen som helst koll på via vilken av deras samarbetspartners man registrerar sig via. Hur kan ett så dåligt system vara pålitligt då det gäller annat, som spelsäkerhet mm.
Dessutom var deras kundtjänst enormt otrevlig i sin ton.
Hur denna bookie sköter sig i övrigt vet jag inte då jag avslutade mitt konto direkt. Att jag sedan blivit varnad för en av männen bakom 3bwin vid ett tidigare tillfälle gör att jag drog åt mig öronen än snabbare.

För er egen säkerhet och för att slippa strul med ett skitbolag så tipsar jag er om att undvika 3bwin! Att de sedan har Glenn Hysén i sin reklam är ingen säkerhet då den mannen säljer sig till allt möjligt numera. Nä, skippa denna bookie så kan vi hoppas att skiten dör ut snabbt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har en helt annan bild. Var på deras lanseringsfest i maj förra året. Gav ett gott intryck, särskilt då jag märkte att dom hade väldigt dålig koll på bookmakerdelen. Dom var väldigt stolta över 3bfriends, det var deras grej.

Satte in en startsumma. Märkte efter ett tag att dom, vad jag tror, inte hade någon spärr för vilka summor dom accepterade. Kunde trycka in tusentals € på Intertoto tex, inte så många som tar det.

Numera finns det spärrar och jag är limiterad till €119 på allt. Dock är dom fortfarande bra att ha. Hade tex 3.50 på The Ark efter deras delseger när andra låg runt 1.50.

Gjorde senaste uttaget 18/3, har tidigare tagit runt en vecka att få hem pengar.

Står att dom ringer upp om du önskar, samma system som Expekt kör med men du kanske "bojkottar" dom också. Annars har dom kontor inne i stan.

Vad som är kasst däremot är deras ruggiga skatt på tex ö/u-spelet.

Mvh
Jimmy

Mårten sa...

Bojkottar inte bolag pga att de inte har telefonservice. Kommer be 3bwin ringa mig imorgon tror jag. Fick nämligen mail efter att de läst mitt inlägg om att de ville att jag skulle testa deras sida och fick 50:-. Dock är mitt konto spärrat och de har inte svarat på mail som skickades runt lunchtid.

Ang. Expekt så är det inte en bookie som jag använder ofta men då de IMO har sämst oddscompilers så ligger de ofta högt på vissa spel och då använder jag mig av dem.

Jag kommer längre fram skriva lite om olika bookies. Och kanske slipper vissa undan Svarta listan. 3bwin har iaf gjort ett försök och löser det sig och jag får testa deras site så kanske jag kan se en annan sida av dem :)

Anonym sa...

Jag har använt dom ett tag och tycker det är mycket bra bolag, spec på hockeyn med specialarna.

jag spelar sällan mer än 100 euro spel så har ej haft några problem.

Tog ca 6 dagar med uttag vilket jag anser är ok.