02 juli 2008

Onsdagens Wimbledon

Idag blir det tennis igen. Troligen kommer även något spel till kvällens fotboll under eftermiddagen också.


Murray - Nadal 2 (0-3)
Nadal är min favorit till Wimbledon. Han spelar bättre än Federer just nu och bör ta sig till finalen enkelt. Murray låg under 0-2 och var i tiebreak mot Gasquet senast men vände och vann. Det lär ha tagit på krafterna och jag tror han får enormt svårt mot Nadal idag. Jag tror Nadal tar hem detta enkelt genom 3 snabba raka set. Det ger dryga 2 i odds och det är bästa spelet i denna match.


Federer - Ancic - Ancic vinnare av första set
Jag tror Federer vinner detta men Ancic är inte ofarlig. Ska han vinna något set så är det 1:a då han, med enorm tändning, kan lycka break något game. federer lär gå till final men även fast han inte förlorat något set så har han spelat ett par jämna set som gått till tiebreak. Jag har feeling för att Ancic tar Federer med överraskning i inledningen, men att Federer sedan vinner. Federer har 5 raka 3-0 segrar mot Ancic (Ancic vann första mötet i just Wimbledon 2002), så det är lätt att se att han är bättre. Oddsen på 6,00 eller mer gör dock att jag spelar på Ancicseger i första set.


Schuettler - Clement 2
Clement slog enkelt ut Cilic i förra rundan på ett mycket bra sätt. Varken han eller Schuettler har annars stött på något riktigt tufft motstånd på väg till kvarten. Clement spelar bättre och ska ta hem detta. Borde vara större favorit och jag spelar till 1,80 eller mer

Inga kommentarer: