28 juli 2008

Tennis i Cincinnati

Idag blir det tips från ATP-turneringen i Cincinnati.


Först ett vinnarspel.

Nadal - 3,00
Nadal har 29 raka vinster och 5 raka turneringsvinster på flera typer av underlag. Han har klart bättre form än förstaseedade Federer och visade hur bra han är i Toronto. Han vilade sig genom flera game i turneringen men då det verkligen gällde krossade han allt och alla. ofattbart att man kan få ,00 på honom då han har lättast motstånd av de 4 topprankade.
De senaste 6 åren har ingen vinnare från Toronto vunnit cincinnati veckan efter. Faktum är att de inte klarat sig förbi andra omgången ens. Men det tror jag Nadal ändrar på i år. Det är varmt i Cincinnati och OS börjar snart. Därför avgör Nadals lottning spelet.


Nu till dagens matcher:

Robredo - Fish 1
Fish skadade sig i Wimbledon och fick bryta mot Roddick. Sedan dess har han åkt ur direkt ur tre turneringar utan att spela bra eller vinna ett enda set.
Robredo vann i Båstad och har vunnit nästa alla turneringsvinster på grus, men tidigare år har han även varit bra på HC och jag tror att hans form Fishs skadebekymmer avgör denna match. Det borde vara jämna odds men vissa har Robredo till 2,00 eller mer och det spelar jag på.

Ancic - Acasuso 2
jag blev förtjust i Acasusos spel förra veckan. Han spelade respektlöst och briljerade mot spelare som på pappret var bättre. Nu möter han en till som är rankad högre men jag tror på skräll.
Ancic var riktigt usel i Toronto där han förlorade första matchen mot svaga Dancevic med 0-2. Över 3,00 finns på Acasuso och det är för högt.


I övrigt idag så är jag lite inne på att Tursunov slår Safin (fel favorit IMO) samt att Nieminen kan skrälla mot Gulbis till höga odds. Men jag avstår dessa tills vidare då jag inte är riktigt nöjd med de odds som erbjuds.
Första omgångens bästa spel kommer f.ö. imorgon. Jag är borta hela dagen och kommer därför uppdatera tisdagens spel redan ikväll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

För tillfället har Pinnacle Acasuso 3.61 och Robredo 2.09.

Anonym sa...

Tack för Robredo :)

Mårten sa...

Robredo vann enkelt :) Bra odds på Pinnacle. Måste skaffa konto där.