09 juli 2008

Topptipset

Svenska Spel har ett topptips varje onsdag under sommaren och där hämtar jag dagens spel. Tänkte skriva lite kort om matcherna och hur jag anser att de bör spelas. Allt för att Jag inte hittar roliga odds i övrigt.

Först dock ett till crickettips från min bekanting i England.

Warwickshire - Kent 2
Favoriterna bör vara för starka i detta möte. De odds osm finns ligegr mestadels på 1,66 och det är spelbart.


Topptipset

1. Elfsborg - Gefle 1
Elfsborg bättre och trots täta matcher tror jag man vinenr enkelt. Man är på jakt efter Kalmar och den Intertotoretur som väntar i helgen kommer inte störa eftersom man egentligen redan är vidare.

2. Sundsvall - Göteborg 1X
Sundsvall satsar på cupen och har bra chans hemma mot ett Gbg som kommer med flera unga spelare i truppen. Sundsvall spelar bra just nu och 1X tror jag räcker.

3. Norrköping - Enköping 1
TV-match. Två lag som går illa i sina respektive serier. Norrköping höll på att komma tillbaka bra mot Bajen senast i Allsvenskan och är bättre än ESK som knappt ens håller div 1 klass i år. Båda lagen vill lyckas i cupen men så dåliga som Enköping är just nu så ska man vara chanslösa även om Peking har en del reserver i startelvan.

4. Örebro - AIK 1
Jag tror stenhårt på Örebro här. man är hemmastarka (4-1-1) medan AIK har svårt borta (1-2-2).

5. Linköping - Malmö 1X2
Varning här!! LFC vann borta senast men det känns som man går bättre än vad man är. Idag saknas dessutom 3 spelare, varav en viktig och Malmö kan ta snabb revansch. Helgardera.

6. Sunnanå - Kristianstad 1X2
Sunnanå ligger 1 poäng före men har mött bottenlagen de senaste omgångarna. Kristianstad har bara 1 bortapoäng men möter nu lättare motståd än på länge och kan skrälla. Sunnanå är för stora favoriter så jag helgarderar.

7. Umeå - Göteborg 1
Umeå ligger 8 poäng efter Linköping i tabelen men har spelat 3 hemmamatcher färre. Även om man inte är den styrka man varit så är man bra hemma och klassen bättre än Göeborg. man vann bortamötet enkelt och vinner med flera mål idag.

8. Ham Kam - Rosenborg 1X2
Rosenborg är bättre men har blivit för stora favoriter. Hemma kan Ham Kam gneta ihop poäng mot de flesta. Då raden i övrigt ser lätt ut så helgarderar jag denna.


Mitt system:
1
1x
1
----
1
1x2
1x2
----
1
1x2

54 rader

Inga kommentarer: