01 juli 2008

tisdagstennis

Rätt lag vann men fel lag vann i EM-finalen. Spanien var helt klart värda att vinna EM. men det hjälpte inte mitt spel. Jag är övertygad om att ett tyskt kvitteringsmål hade lett till tysk vinst, men för fotbollens skull var det tur att Spanien vann.

igår (och idag) har jag datorstrul och det blev inget speltips igår. Idag har jag dock et ttennistips från damernas matcher i Wimbledon.

Zheng - Vaidisova 1
Fel favorit här. Zheng har toppform och efter att ha krossat förstaseedade Ivanovic så är självförtroendet på topp. Senast slog hon ungerska Szavay, som kommer bli en toppspelare inom några år- kanske t.om. världsetta.
vaidisova är klart högre rankad och har 3-0 i inbördes men det har inte varit på gräs. Hon har varit väldigt ojämn i Wimbledon. I andra omgången slog hon Stosur men förlorade andra set med 0-6.
jag tycker det är fel favorit. Formen och spelet hos Zheng ska göra henne favorit IMo och 2,10 och mer är mycket bra odds.

Inga kommentarer: