11 juli 2008

Tennisfredag

Jag inleder fredagen med ett par tennisspel. Det pågår en del ATP-turneringar denna vecka och jag har spel från två av dem.


Båstad:
Robredo - Nieminen 1
4-1 i inbördes. Nieminen vann senast men Robredo har vunnit båda på grus. Dock är det många år sedan de möttes på just detta underlag. Robredo är den bättre grusspelaren av dessa och var nyligen i final i Polen och har spelat på grus sedan vecka 16 (förutom Wiimbledon) och har gått ganska bra. På 7 tuerneringar innan Båstad spelade han 24 matcher.
Nieminens resultat på grus från samma vecka är inte i närheten. Förutom i franska öppna, där han pga lätt lottning kom till 3:e omgången så har han inte passerat 2:A omgången i någon av de 5 överiga turneringar han spelat och har bara spelat 10 matcher på de 6 senaste grusturneringarna.
Jag tycker Robredos odds är helt Ok idag. 1,50 och mer är ett spelbart favoritodds.


Gstaad:
Andreev -Cilic 2
Jag gillade Cilic i Wimbledon och trodde en del på honom. Nu höll det inte så länge som jag trodde men denna dunderservare tippas idag ändå, trots att det nu är grus.
Andreev är väl den av dessa som brukar lyckas bäst på grus men sett till de första rundorna så tycker jag inte Andreev skulle vara så stor favorit. Jämna odds vore mer rätt i IMO så 2,30 och mer på Cilic känns som ett riktigt bra spel idag.

Inga kommentarer: