06 juli 2008

Söndagsspel

Lördagskvällen avslutades mycket bättre än den startade. 2 vinnare satt under kvällen iaf. I de två sista spelen.
El Dececy vann till 6,00!! :) och Side Leg vann till 2,75
var även mycket nära med Directors chair som förlorade på målfoto :(

Idag hoppas jag kunna vinna tillbaka gårdagens förluster med 3 spel.

Nadal - Federer - över 42,5 / över 51,5
Jag tror på en jämn match. nadal har 3 raka vinster mot Federer men på gräs (i de tv senaste Wimbledonfinalerna) har Federer vunnit. I de matcherna har det blivit tiebreak i 4 av 9 set. Senast spelades 5 set med totalt 52 game. Idag blir det lika tätt. Jag tror inte vi får många breaks och jag är inne på att vi kan få många tiebreaks. Med 2 tiebreaks är det 26 game spelade. Då krävs 3-0 seger eller stora set vinster i övriga set för att 42,5-spelet inte ska sitta. Eftersom jag är inne på en jämn 5-setare så tror jag vi kan få 54-55 game spelade och lägger därför en liten peng på över 51,5 games också.
Huvudspelet är över 42,5. 51,5-spelet har jag bara hittat hos Unibet och där ger det 3,25. Även 42,5-spelet verkar de ligga högst på med 1,90 i odds. finns det bättre så tipsa gärna i kommentar.


Hibs - Elfsborg 1
Intertoto cup. Även om Hibs inte spelat en match sedan 22 maj och bara har 2 veckors försäsongsträning inför denna match så tror jag man vinner mot Elfsborg. Elfsborg har ju bara spelat 2 matcher under denna period så skillnaden är inte så stor.
Ishizaki är sjuk och missar troligen matchen. Wiland är osäker efter att ha krockat med stolpen under gårdagens träning och fördes till sjukhus med ambulans. Han undersöktes och tydligen var det inget allvarligt, men vem vet hur han mår idag.
Det väntas regn och dåligt väder (kallt och blåsigt) i dag och det gynnar skottarna. Hibs ställer upp med bästa möjliga lag och med tanke på de tveksamheter som finns i Elfsborgs trupp så spelar jag hemmaseger till 2,30.


Trelleborg - Djurgården 1
TFF skrällde rejält borta mot Göteborg medan Djurgården förlorade hemma mot Elfsborg i första matchen efter EM-uppehållet.
TFF har många skador med 2-3 man återkommer idag. Även Djurgården har en lång skadelista (men får tillbaka Komac och Tauer efter avstäningar) och jag tror deras dåliga form fortsätter. Bookies sänker oddsen på 2:an just nu. Men i skrivande läge finn s3,20 enkelt att hitta på TFF. Kanske ger de mer om någon timme!?

Inga kommentarer: