28 december 2008

Hockey

Jag får ofta hockeyrelaterade önskningar om tips och trots att jag är långt ifrån expert så hänger jag med och tippar en del även om jag inte brukar våga lägga ut spelen här. men idag blir ett undantag. Jag har hittat två spel som jag tänkte rekommendera idag.

Modo - Frölunda 2
Modo har usel form och är seriens sämsta hemmalag. på senaste 6 har man en övertidsseger och resten förluster. Frölunda är upp och ner men spelar bättre än Modo för dagen och har bättre chans än oddsen indikerar. Man borde vara favoriter så 2,50 är riktigt bra.


Rögle - Luleå 2
Rögle har 7 raka förluster och det lutar allt mer mot missat sluspel. Detta trots att det såg så kul ut ett tag. Luleå överraskar med att leda och de spelar bra både hemma och borta. 4 vinster och en OT-förlust på senaste 5. MAn har vunnit 2 av säsongens möten och förlorat en på övertid. Idag vinner man igen till fina 2,40.

I övrigt tror jag Timrå kan slå LHC.

Inga kommentarer: