28 december 2008

Söndagens bästa spel och Topptipset

Full omgång i England idag och jag har ett bra spel och ger även ett Topptips-tips igen.

1. Fulham - Chelsea 15-29-56
Procenten och Fulhams ovilja att förlora borde innebära att matchen ska garderas med minst ett X, men Chelsea är för bra. Fulham kommer få en tuff dag och har haft problem med målgörandet. Chelsea kommer göra mål och det vinner man på. Säker 2:a.

2. Arsenal - Portsmouth 81-14-5
Inte imponerad av Arsenal mot Villa senast. AV spelade ut Arsenal under första halvlek med Arsenal nätade på den chans de fick. Pompey hade otur mot Hammers senast. Man missade en straff då det stod 1-1 och hade man gjort mål tror jag man hade vunnit. Adebayor återkommer men en hel del skador finns fortfarande i Arsenal. De är för stora favoriter och en X-garedring kan löna sig.

3. Blackburn - Manchester C 42-30-28
Visst, Man C storvann senast. Men det var hemma mot Hull och borta är en helt annan sak för City. Man har bara en bortaseger i ligan och får ingen ny idag. Blackburn har gjort det bra sedan man gjorde sig av med Ince. 3-0 hemma mot Stoke följdes av 0-0 borta mot Sunderland och där låg man närmast segern. Jag tror Blackburn ät på väg upp och de borde vara större favoriter så de blir mitt andra singelstreck.

4. Bolton - Wigan 50-29-21
Bolton löjligt stora favoriter. Man har förvisso bara förlorat mot topplagen på slutet men man har inte spelat bra i andra matcher heller. Wigan har bara förlorat mot Arsenal (2 ggr) på de 9 senaste. Jag tycker X2 borde vara klar favorit men bara 50% gör att X2 blir ett kanonspel. Jag har svårt se Bolton vinna mot ett välspelande Wigan.

5. Everton - Sunderland 54-28-18
Everton för stora favoriter. Spelet funkar inte hemma och man har bara en hemmaseger i ligan under säsongen. Här helgarderar jag snabbt och tror att Sunderland kan ge bra rensning bland kupongerna.

6. West Brom - Tottenham 23-32-45
Svårtippat. Spurs ryckte upp sig ett tag med ny manager men nu spelar man lika illa som innan. Idag saknas dessutom Ledley King och då kommer inte spelet att funka.
WB spelade bra i senaste hemmamatchen (2-1 mot Man C) och Spurs är ett lag som kommer passa dem. Jag skulle gärna helgardera men känner mig riktigt nöjd med 1X, som har större chans att ske än spelarna verkar tro.

7. West Ham - Stoke 67-21-12
WH vann senast, lite oförtjänt stor och Stoke har inte vunnit borta. Säker hemmaseger med andra ord? Inte för mig. Hammers har mycket att bevisa, en seger borta mot pompey gör dem inte till en självklar vinnare här. Stoke tar snart sin första bortaseger och mot WH kan den mycket väl komma. Matchen bör helgarderas.

8. Bristol C - Crystal P 31-34-35
CP har bästa formen i Championship med 8 raka utan förlust (6-2-0). BC vann senast borta mot Watford efter en lång period utan seger. Man förlorade 2-4 borta mot CP och med tanke på hur svårt man har hemma denna säsong (2-7-3) så tror jag mycket på krysset i denna match och den enda gardering som jag tar med är 2:an.


144 rader
1
1X
1
X2
1X2
1X
1X2
X2



Övriga spel:

Macclesfield - Chester 2
Macclesfield har släppt in 4 mål i 3 av sina 5 senaste matcher. Man slog förvisso Chesterfield med 4-1 för 2 matcher senast men man läcker enormt bakåt. Anfallaren Green saknas idag och detr gör det inte lättare för de, att skapa chanser offensivt. Chester har hållit nollan i de 3 senaste och spelar bra. Man trivs här och har 2-1-1 på de 4 senaste. Jag har Chester som favoriter här och spelar dem till 3,00 eller mer (och det finns de som har en hel del mer) som dagens enda spel.

Inga kommentarer: