24 februari 2009

Champions League är tillbaka

Idag är det 4 CL-matcher. Jag har hittat spel i två av dem. Men dagens bästa kommer i ligaspelet i England.


Arsenal - Roma - under 2 mål
Jag tror enormt på 0-0. Ett resultat jag tror båda är smånöjda med. Skulle ett mål komma så blir det slutresultatet. Arsenal kommer till spel utan Fabregas, Arshavin, Walcott mfl. Jag kan ärligt talat inte se hur de ska gör mål. Lyckades de inte mot Sunderland, hur ska de då lyckas här? Jag spelar under 2 hellre än 1,5 då det blir återbetalning på prick 2 mål gjorda.

Inter - Man U 1
Man U saknar Vidic, Evans, Brown mfl. och försvaret blir akilleshälen idag. Inter har i stort sett bara frågetecken kring Materazzi. Nu har dock inte startelvorna så enorm betydelse i denna match. Jag tror Inter är ett bättre lag (iaf på hemmaplan) och sedan har de massa statistik som talar till deras fördel.
Man U har bara vunnit 3 av 15 europamatcher i Italien (förlorat 10). Mourinho har förödande siffror mot Ferguson; på 12 möten mot klubbar med Mourinho som manager har Ferguson lyckats vinna 1 (!!). Dessutom har MU saknat lite mot riktigt bra lag denna säsong. Man har på fem matcher mot topplagen i PL bara vunnit 1 gång.
Inters odds på 2,50 eller mer lockar till spel.


Fulham - Swansea 2
Fulham roterar i laget och spelar med en del spelare som annars inte är med i startelvan. Swansea har bästa laget förutom att kaptenen är borta. Båda lagen har fin form och var bra i helgen. Fulham slog WB så sent som i söndags och 48-timmarsregeln gör att de är ospelbara. Swansea borde ha vunnit hemmamötet men har ändå bra chans här. 4,10 är för högt och 1,80 på X2 kan spelas av den mer försiktige.


Swindon - Hartlepool 1
Swindon har bra form. I helgen slog man Scunthorpe hemma och innan dess har man klarat X borta mot topplagen Millwall, Leicester och Oldham. Mot Millwall och Leicester ledde man med 1-0 till 91:a resp. 86:e minuten då man oturligt släppte in kvitteringar. Inga större skadebekymmer idag.
Hartlepool har klart sämre form. Man har 8 raka utan vinst och borta har man bara 3 segrar på 15 matcher. Idag saknas dessutom troligen klart bäste målskytten Porter. Jag tror man får svårt och Swindon till 2,10 är för mig dagens bästa spel.

Grimsby - Morecambe 2
Seriens kanske sämsta lag mot ett lag i toppform. Här står Morecambe i för höga odds. I helgen tippade jag dem mot Aldershot till fint odds. Morecambe har nu 6 raka utan förlust och jag tror på seger igen. Grimsby är IMO ligans sämsta lag och har 6 raka utan vinst. Inget av lagen har större skadebekymmer. Jag tycker att 2,90 och mer känns klart spelbart.

Inga kommentarer: