04 februari 2009

Topptipset mm

Burnley vann igår!!! 3-1! :)


Idag blir det topptipset.

1. Everton - Liverpool 24-35-41
Självklart är kryssrisken stor här och visst har Everton en liten vinstchans men jag halvgarderar bara. Båda lagen ställer upp med i stort sett samma lag som i helgen enl. rapporterna och då Torres hittat målformen så tror jag att Liverpool inte förlorar. X2 räcker långt. Helgardering inte fel men det finns roligare helgarderingsmatcher.

2. Aston V - Doncaster 84-13-3
AV är rejält stora favoriter, egentligen för stora men då de ställer upp med bästa laget (förutom Petrov och Heskey) så känns det som se tar detta på allvar. Båda lagen har bra form. AV har inte förlorat i liga eller cup sedan 9/11 medan Doncaster har 8 raka utan förlust. Inga större problem i Doncaster. AV ska vinna och kan vara ett singelstreck men då Doncaster är understreckade chansar jag med en helgardering. Cup är cup och Villa har inte, trots att de inte förlorar, imponerat spelmässigt senaste tiden.

3. Blackburn - Sunderland 47-32-21
Blackburn sjunker i odds och blir allt större favoriter. Detta då Sunderland byter ut 5-6 spelare från ordinarie startelva pga viktig helgmatch. Men Blackburn vilar också folk. Santa Cruz spelar troligen men Dunn och McCarthy vilas samt ev. någon till. Dessa lag är jämnstarka och då Sunderland bara står i 21% just nu så är de värda ett strack och jag helgarderar.

4. Nottingham - Derby 41-32-27
Kryss i säsongens båda möten dessa lag emellan. Nottingham har troligen bäste målskytten Earnshaw borta pga skada medan Derby har en del tveksamma. Derby vann i helgen efter 4 raka utan vinst medan Nottingham förlorade efter 6 raka utan förlust. Jag tror dock inte det är starten på en negativ trend utan jag tror mycket på Nottingham här. Jag tänkte singla dem men om Earnshaw saknas finns risken för att det inte händer så mycket framåt och jag halvgarderar med krysset.

5. Juventus - Napoli 67-24-19
Enl. uppgift vilar båda lagen folk och då Juventus har den bättre truppen lär deras ersättare kunna fixa vinst här. Kryssgardering dock då det alltid är en risk i sådana här matcher.

6. PSG - Bordeaux 43-33-24
Svårbedömd cupmatch. Lagen möttes i ligan i Bordeaux för en månad sedan och då vann Bordeaux med 4-0. Sedan dess har båda lagen spelat bra och frågan är vilka lag de ställer upp med ikväll. Jag hittar ingen exakt info om detta och vill helgardera. Men då jag bara har en halvgareding kvar chansar jag med 12.

7. Benfica - Guimaraes 75-19-6
portugisiska ligacupen. Benfica har redan slagit Guimaraes i gruppfasen av cupen med 2-0 på bortaplan och de verkar öht vara i lite bättre form. Benfica satsar enl uppgift på denna match och jag singelstreckar dem.

8. Sporting - Porto 38-33-29
Sporting har i stort sett bästa lag till ikväll medan Porto vilar många ordinarie, vilket de gjort tidigare i cupen utan att imponera. Sporting känns som ett riktigt bra singelstreck då de borde vara större favoriter.


Systemet (144 rader)

X2
1X2
1X2
1X
1X
12
1
1

Inga kommentarer: