18 februari 2009

Onsdagsspel

Jag hittar inga spelvärda odds idag i England eller i UEFA-cupen. Så det blir bara topptipset, tyvärr.

Igår brände Burnley men Shrewsbury vann. Svagt dock att bara vinna med 1-0.


Topptipset:

1 Man U - Fulham 88-10-2

2% är löjligt lågt på Fulham men jag tror inte man lyckas vinna. I annat läge av säsongen så möjligen men med ett Man U med guld i sikte så blir det banketta. Tråkigt för tipset.

2. Aalborg - LaCoruna 27-34-39
Här tror jag på bra skrällchans. Aalborg har inte spelat en tävlingsmatch på över 2 månader men minns att de gjorde bra ifrån sig i CL innan jul. LaCoruna imponerar inte på bortaplan i Europa. Man klarade sig knappt vidare till gruppspelet på straffar mot Brann efter 0-2 förlust borta och i gruppspelet tog man 1 poäng på båda bortamatcherna. LaCoruna har dessutom en hel del spelare som saknas pga skada och man är nöjda om man klarar oavgjort för att sedan vända hemma. 1X nöjer jag mig med.

3. Aston V - CSKA Moskva 54-29-17
CSKA vann alla gruppspelsmatcher och att de inte har spelat sedan december ska vi inte lägga stor vikt vid. AV har spelat väldigt många matcher och man såg lite tunga ut mot Everton i helgen. På lördag möter man Chelsea i en av säsongens viktigaste matcher. Jag helgarderar.

4. Bordeaux - Galatasaray 57-28-15
Bordeaux gjorde helt OK ifrån sig i en tuff CL-grupp. Gala har svag form och flera spelare når för tillfället inte upp till sin toppförmåga. Turkarna vet att oavgjort lätt kan vändas hemma med fanatisk publik. 1X räcker långt

5. NEC - Hamburg 17-30-53
NECs form är usel med 1 vinst på 8 senaste i ligan. I gruppspelet i UEFA-cupen var man svaga och man är klassen sämre än Hamburg. Vill Hamburg vinna så gör de det. Formen är bra och man har inga större bekymmer. Jag singelstreckar.

6. PSG - Wolfsburg 52-30-18
PSG gick vidare utan att bry sig i gruppspelet. Man ställde upp med många ersättare i laget i alla matcher och nu satsar man enl. rapporter mer. Wolfsburg har bekymmer idag så flera viktiga spelare saknas. Bäste målskytten Grafite saknas bl.a. PSG saknar Kezman då klubben stängt av honom pga disciplinära orsaker. PSG kan vara ett singelstreck sett till Wolfsburgs skador men jag tar 1X då Wolfsburg visade bra takter i gruppspelet.

7. Sampdoria - Metalist 55-30-15
Svårbedömd match. Metalist gick riktigt bra i sin grupp, som de vann. Sampdoria gick vidare med en hel del tur och bra hemmaspel. Idag saknar Sampdoria anfallaren Pazzini. Metalist har haft långt vinteruppehåll och formen kan vara svårbedömd. Jag litar inte på Sampdoria och helgarderar.

8. W. Bremen - Milan 29-34-37
Här har tipparna fel favorit. WB ska vara favoriter hemma trots att formen i Bundesliga inte varit den bästa. Milan har varit ojämna och tappat poäng i två raka hemmamatcher i Serie A mot svaga lag. Idag saknas Schevchenko, Kaka och Nesta och jag tror inte man vinner. 1X räcker långt.


Systemet (144 rader)

1
1X
1X2
1X
2
1X
1X2
1X

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint tippat. Grattis!