22 februari 2009

Söndagstips

MORECAMBE VANN!! 2-0 till kanonodds!!
Dundee van med 4-1
Boro slutade 0-0.

Exeter fick tyvärr 0-0

Topptipset gick inte bra. Inget lag verkar vilja ta sig till PL. Inte nog med att Brum förlorade, Reading förlorade hemma mot Bristol C (som jag hoppas tar klivet upp i år).

Rugbyn var återigen grymt nära. Hull ledde 24-10 i inledningen av andra halvlek som sedan blev 24-16. Med bara någon minut kvar gjorde Hull ett försök och gick till 28-16. Tyvärr missades 2 poängaren efter men det såg ändå klart ut. Men i sista sekunden fick Celtic ett försök mot ett Hullförsvar som redan tagit ut seger och det slutade 28-20. HAde Hull satt sin 2-poängare hade vi iaf fått pengarna tillbaka :(


Topptips och spel i ett par matcher idag. Kort tips idag pga tidspress

1. Newcasatle - Everton 28-34-38
Newcastle har 8 raka utan förlust mot Everton på hemmaplan. Denna säsong är de dock sämre och har fortsatt många skador, även fast en del har återkommit i träning.
Everton saknar Cahill och Hibbert pga avstängning och har även de ett par skadade.
Även fast Newcastle vann senast så är det ingen indikering på ny form. Avstängningen på Cahill oroar och jag helgarderar.

2. Liverpool - Manchester C 77-18-5
Liverpool vinner. Gerrard saknas igen och Alonso är avstängd. Men det spelar ingen roll motbortasvaga Man C. City spelade i UEFA-cupen i torsdags och det är inget lag som klarar av två tuffa bortamatcher på 4 dagar. Lätt hemmaseger väntas. Säker 1:a

3. Lecce - Lazio 24-35-38
Fel favorit IMO. Båda lagen saknar form. Lazio har svårt att göra mål och har en del skador. Det avgör mitt tips. 1X

4. Milan - Cagliari 72-20-8
Milans form är svag och man riskerar att missa CL nästa säsong om de inte skärper sig. Kaka och Nesta saknas fortfarande och det är en orsak till att de inte spelar bra. Cagliari har två raka bortasegrar, mot Lazio och Juventus, vilket imponerar. Milan brukar ha lätt hemma mot Cagliari men med tanke på formen och Cagliaris bortauppryckning så tar jag med krysset. 1X

5. Sampdoria - Atalanta 45-32-23
Svårtippad match. Sampdoria imponerar inte på mig medan Atalanta har 3 raka vinster utan insläppt mål. De kan vinna borta också och jag helgarderar.

6. Deportivo - Valencia 40-31-29
Båda lagen spelade i Europ i veckan. Valencia klarade 1-1 i Kiev medan Deportivo förlorade stort i Danmark och de har med största sannolikhet gjort sitt i UEFA-cupen.
Deportivos skadelista är rejält lång och en del reservspelare är med. Även Valencia har flera skadade men är i lite bättre form och överlag är man det bättre laget. Mycket stor kryssrisk och jag garderar enbart med Valencia. Streckningen borde vara helt jämn här. X2

7. Getafe - Bilbao 57-29-14
Här tror jag på skräll. Båda lagen har svag form och skador på viktiga spelare. Bilbao har frågetecken kring bäste målskytten Llorente men senaste infon ger besked att han spelar.
X2 vore kanske det smartare spelet men jag singlstreckar Bilbao som jag tror vinner.

8. Mallorca - Santander 41-32-27
Återigen fel favorit IMO. Santander har bättre form än formraden indikerar då man mött både Real Madrid och Barcelona i sina 3 senaste. Santander har inga skadebekymmer. Zigic har visat sig vara en matchvinnare efter sin återkomst och han ser till att man tar poäng igen. X2 räcker långt.

Systemet (144 rader)

1X2
1
1X
1X
1X2
X2
2
X2



I övrigt har jag två spel i PL.

Liverpool - Man C 1 (-1)
Liverpool har inte get tupp gulddrömmen. Man C är svaga borta och jag tror Liverpool vinner med 2-3 mål och spelar handikappspelet till 2,50.

Fulham - West Brom 1
Fulham går bra för dagen och är hemmastarka (7-3-1). West Brom är bortasvaga och kommer åka ut. Detta kan bara sluta på ett sätt och det är ofattbart att vi får över 1,80 på Fulham. 1,50 motsvarar chanserna bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad tror du om Tottenhams chanser borta mot Hull idag (23/2) ?