01 februari 2009

SUPERBOWL! (uppdat 14.00)

I natt är det superbowl och självklart har jag ett par tips till den matchen.

Igår gick det inte bra. På Topptipset missade båda singelstrecken men med tanke på alla kryss så fanns ingen chans att jag skulle kunna sätta den. Nytt försök idag.

Alla mina 3 spel fick snabba mål emot sig och även om de båda skotska spelen gjorde bra matcher efter det så räckte de inte.



Topptipset:

1. Liverpool - Chelsea 37-37-26
Öppet som vanligt då dessa möts. Liverpool har svårt att avgöra matcher för tillfället vilket gjort att de tappat serieledningen. Många kritiserar Liverpool just nu men ingen hade räknat med att de skullevara i titelracet så här sent på säsongen och säsongen har gått bättre än väntat. Idag tror jag de får tufft och självklara förstastrecket är kryss men Chelsea har lika stor chans som Liverpool att vinna och matchen helgarderas.

2. Bologna- Fiorentina 28-33-39
Bologna har gått bra i år förutom vid 1-4 mot Milan. Man har två raka bortasegrar och spelet ser bättre ut. Viola har en del spelare borta, bl.a. pga avstängning (Storari och Zauri) medan Bologna har en del anfallare borta. MEN... Bologna har Di vaio som verkar ha hittat formen och han är en av orsakerna till att jag tror på hemmaseger. 1X räcker.

3. Chievo - Sampdoria 38-33-29
Chievo har 2-2-0 efter nyår och plötsligt ser man ut som ett lag som kan rädda sig kvar i Serie A. Sampdoria tog första segern på ett bra tag hemma mot Lazio senast. Chievo har en relativt skadefri trupp men 3 spelare saknas pga avstängning idag. Sampdoria har en fortsatt lång skadelista och jag tror de får svårt idag. Chievo är nära ett singelstreck men med avstängningar och svårigheter att hitta målet ligger 0-0 nära eller kanske 1-1 är närmare som 4 av de 7 senaste inbördes har slutat.

4. Inter - Torino 91-7-2
Inter verkar ha hittat formen medan Torino är segerlösa i år. Tråkigt av Sv.spel att ta med denna på topptipset då Inter vinner och en sån storfavorit sänker utdelningen för mycket. 1:a.

5. Lazio - Milan 17-32-51
Milan är för stora favoriter. Visst, de är det bättre laget men bara 17% på Lazio lockar. Lazios form är iofs svag men Milan har haft problem borta hela säsongen och har en del viktigare spelare borta. Helgardera.

6. Deportivo - Villareal 33-33-34
Villareal är kanske det bättre laget men idag förlorar det. Med Nihat och Rossi borta får de svårt med målskyttet och jag tror man får mkt svårt mot ett Deportivo som är hemmastarka. De saknar Bodipo och Mista framåt men har andra spelare som kan göra mål. Jag chansar lite då jag singelstreckar Deportivo.

7. Santander - Barcelona 20-23-67
Santander har haft problem hemma under säsongen med bara 2 vinster på 9 matcher. Man förlorar dock sällan hemma och 2009 är man obesegrade och tog en finfin vinst mot Sevilla senast. Barca har 8-0-1 borta och är självklara favoriter. Inga större bekymmer i lagen och jag tar X2, även fast jag har lite skrällfeeling och hellre skulle vilja helgardera.

8. Valencia - Almeria 70-21-9
Valencia har blivit för stora favoriter. Formen är inte bra med 2 raka ligaförluster på bortaplan. Idag återkommer Villa vilket är positivt men man har många skadade och gör en del ändringar i truppen. Almeria är obesegrade i år och går bra med Hugo Sanchez som manager. Inga större förändringar att vänta idag i laget. Jag tror Almeria har skrällchans och även här skulle helgardering kunna löna sig. Jag tror dock att de är nöjda med kryss och jag får nöja mig med det jag också.


Systemet (144 rader)

1X2
1X
1X
1
1X2
1
X2
1X



2 snabba engelska spel:

Liverpool - Chelsea 2
Chelsea ska inte ligga i över 3 mot Liverpool. Pool har svårt att vinna för tillfället och Chelsea gör snart en rejäl uppryckning för att nå ikapp Man U. Här spelar jag på oddsen och 3,00 och mer är för bra på Chelsea.

Newcastle - Sunderland 2
Newcastles form är fortsatt dålig. Skadeläget har inte ljusnat heller. Idag saknas dessutom Given i målet då han är såld till Man C. Owen och Guthrie är nya skador och idag får man stryk i derbyt.
Sunderland har spelat upp sig under en längre tid och även om man har en del skador själva anser jag att man inte borde stå i högre odds än Newcastle och spelar till 3,00 eller mer.


-------------------------------------------------------------------------------------



Superbowl i natt som sagt och jag tror på skräll.

Arizona - Pittsburgh 1 / 1(+7)
Pittsburgh är stora favoriter och är laget som har press på sig. Arizona har överraskat och ingen räknar egentligen med att de ska vinna. Men med rutinerade Warner och bra anfall så anser jag dem underskattade. Det är sällan superbowl går exakt som bookies tror och idag blir det mycket jämnare än de 7 poäng som Pittsburgh anses bättre med. Till 3,00 är även Arizona värda ett vinnarspel då de lär inleda starkt och får de en tidig TD så kan de hålla undan.
Pittsburgh har NFL:S bästa försvar men jag tror inte anfallet är tillräckligt bra för att täcka -7 så handikapp Arizona +7 blir förstaspelet.


Över 46,5 poäng
Jag tror vi kan få se en poängrikfinal och tror klart på 50+ poäng.


First Touchdown Type:
Recieving - 1,80
Jag tror helt klart att Arizonas starka recievers är det som man satsar inledande på och deras första TD kommer till på det sättet. Även Pittsburgh komemr satsa på en reciving TD och 1,80 är bra.-

Inga kommentarer: