06 februari 2009

Down under igen

Efter fredagens vinst ger jag mig på den andra A-leaguematchen i helgen. Spelas Lördag morgon.

Adelaide - Melbourne 1
Vinnaren över 2 matcher går till final medan förloraren möter vinnaren av Queensland - CC i en semi. Även om Melborne vann serien (på samma poäng och måskillnad men man hade gjort 39 mål mot Adelaides 31) så anser jag Adelaide vara det bättre laget. Man gick till final i Asiatiska motsvarigheten till Champions League (Melbourne åkte ur i gruppstadiet) och spelade många fler matcher med mindre mellanrum än alla andra i A-league men lyckades ändå så när vinna grundserien. Melbourne vann alla 3 mötena i serien (2 hemma och en här) men det säger inte så mycket då 2 av de matchena kom mitt i asiatiska mästerskapsspelandet. För två säsonger sedan möttes de också i slutspelet. Som 1:a och 2:a i grundserien möttes de först i denna match och sedan även i finalen. Då blev det 0-0 här och Melbourne vann hemma i returen och med hela 4-o i finalen. Båda lagen slutade serien på bästa sätt och även om det blir en tät match så anser jag att Adelaide (som nu fått lite välbehövlig vila) är det bättre laget just nu och jag spelar hemmasegern till 2,45

Inga kommentarer: