14 februari 2009

Topptipset

1. West Ham - Boro 67-24-9
FA-cupen. Förutom 2 vinster i FA-cupen (mot amatörlaget Barrow och ett Wolves som ställde över många spelare) så är man utan seger sedan 9/11. Man halkar allt närmare nedflyttning och självklart prioriteras ligan. Trots detta har man i stort sett bästa laget idag men det räcker inte.
West Ham går riktigt bra just nu och var nära poäng mot Man U senast. Inga större bekymmer idag och man ska vinna enkelt.

2. Blackburn - Coventry 64-25-11
Jag var inne på att ta bort Blackburn då jag tror en hel del på att Coventry vinner detta. Blackburn saknar flera ordinarie, både via avstängning och genom att managern Allardyce ställer över spelare då ligan är prioritet 1. Coventry slog Wolves i ligan senast och satsar rejält på denna match. Jag helgarderar.

3. Sheffield U - Hull 32-33-35
Hull bankas. Man spelar med det bästa möjliga laget, man har endast en del tveksamma vars start bestäms under dagen. Man klarade 0-0 mot Chelsea igår och har verkligen lyckats neutralisera topplag på bortaplan. Nu möter man ett klart svagare lag och ska vinna. SU saknar dessutom många spelare. Flera saknas då de inte får spela i cupen för SU och samtidigt har man många skador och tveksamma spelare. SU prioriterar uppflyttning och Hull är understreckade och 2:an lämnas ogarderad.

4. Watford - Chelsea 7-17-76
Här chansar jag med helgardering. Ny manager i Chelsea men sådant påverkar inte lika mycket direkt i storlag. Terry och Carvalho saknas.
Watford är ett lag som kan spela lika bra som topplagen i Championship då det vill sig väl. I en match som denna kan man lika gärna vinna som förlora med 3 mål. Chelseas tveksamma form gör att gardering kan löna sig och 7% Watford lockade mig till helgardering.

5. Portsmouth - Man C 32-32-36
ligan. Pompey går inte bra just nu men stärks av att Pennant kan spela och även att en del fd skadade återkommer. Man C har varit svaga borta hela säsongen och får svårt här. Man öppnade inte plånboken i januari på det sätt en del trodde och får en tuff vår. Wright-Phillips är avstängd. Jag går på 1X här.

6. Burnley- Wolves 35-32-33
Wolves har tappat form. Man har bara 2 vinster på de 10 senaste (varav en var i cupen). Idag saknas dessutom bäste målskytten Ebanks-Blake. Burnley har gjort en bra säsong och har häng på en kvalplats. Man är vidare i cupen och skulle ha spelat en cupmatch mot antingen Arsenal eller Cardiff idag men då vädret påverkat så att de lagen inte kunnat spela sitt omspel så får Burnley koncentrera sig på ligaspel. Formen är bra i hemmalaget och senast klarade man 1-1 med mersmak mot Brum på bortaplan i en match där de låg närmast segern. Jag är lite inne på singelstreck här och men väljer 1X då Wolves trots allt är det bättre laget.

7. Charlton - Plymouth 41-33-26
Charlton får tillbaka spelare och jag tror fortsatt att de är på gång. Man har två knappa bortaförluster efter hemmasegern mot CP. Nu spelar man hemma mot ett formlöst lag och Charlton ska vinna detta. Plymouth har 1 seger sedan 22/11 och börjar leva riktigt farligt. Idag får man som mest nöja sig med kryss.

8. Preston - Norwich 67-23-10
Bra hemmalag mot svagt bortalag. Är det lika med singeletta? nej, jag är inne på skräll här och borde helgardera. Singlar ni ex. Chelsea så bör ni helgardera denna, jag har inga kvar dock. Båda lagen saknar en del spelare men inget som påverkar utgången. Här går jag mycket på feeling samt att Norwich är understreckade på bara 10%. 12 får jag nöja mig med.

Systemet (144 rader)
1
1X2
2
1X2
1X
1X
1X
12

Inga kommentarer: