15 februari 2009

Usel lördag

Ingen bra lördag denna vecka heller. Båda singelstrecken missade på topptipset och även fast jag var rätt ute i övrigt med var man kunde singla mm så ger ju inte det pengar.

Idag har jag spel i Rugby. Jag har redan aviserat att det blir spel på Hull KR och det känns som dagens bästa spel.

Bradford - Hull KR 2(+10)
Bradford ska vara det bästa laget men de överskattas lite av bookies denna vecka IMO. Båda lagen fick sina matcher inställda förra veckan pga vädret och idag är inte underlaget det bästa heller. Bradford brukar inleda säsongerna bra men jag tror deras lag i år (sett till en del av nykomlingarna) passar bättre framåt våren då planerna blir hårdare och det blir ett annat spel. Stort minus för Bradford är att en av de spelare som skapat hypen runt Bradford, australiensaren Bird, inte är med. Han fick inget visum bl.a. för att han är åtalad i Australien för att ha misshandlat sin flickvän.
Hull KR har inte värvat mycket inför säsongen men i träningsmatcher inför säsongsstarten har man sett bra ut och jag tror man kan överraska här och t.o.m. vinna. Att de ska förlora med mindre än 10 poäng är dock ett klart bättre spel.

Inga kommentarer: