17 september 2010

Lördagsspel

2 dagr till val och jag har haft fullt upp. Måste i säng så jag kommer upp tidigt imorgon. Därför blir mina tips väldigt korta. Lovar att skärpa mig efter valet då jag har mer tid att skriva.


Topptipset:
1. Spurs - Wolves 1X2
Spurs har skador och har spelat i CL i veckan. Se upp!
2. Aston V - Bolton 1
Villa hr vunnit båda hemmamatchern autan att släppa in mål. Avbräck i Bolton. Säker!
3. Blackburn - Fulham 1X
Blackburn har lätt hemma mot Fulham, som är et tmediokert bortalag.
4. Everton - Newcastle 1X2
Everton överskattade efter Man U-matchen senast. 13% på newcastle är för lågt.
5. WBA - Birmingham X2
Derby där Brum är det bättre laget. Känns som få mål.
6. Häcken - AIK 1X
Häcken är bra just nu. AIK är värdelösa och lika värdelösa borta.
7. kalmar - GAIS 1
Gais bortaspel är uselt. här vinner KFF.
8.Ipswich - Cardiff 1X
CArdiff har flera avbräck igen och jag tror inte de kan vinna här.


Övriga spel (utan analyser)
Stoke - West Ham 1-1,90
Barnsley - Derby 1-2,20
Bristol C - Coventry 1-2,15
Swansea - Scunthorpe 1-1,70
Millwall - Watford 2-4,40
Exeter - Posh 1-3,20
Oxford - Stockport 1-1,65
macclesfield - port vale 2-2,25
Hibs - Hamilton 1-2,00
Dundee - Raith 1-2,10
Alloa - Dumbarton 1-1,60

2 kommentarer:

Anonym sa...

är det 3 säkra på topptipset eller har du missat en halvgardering nånstans??

Mårten sa...

Tack. missade krysset på AIK.