09 september 2010

Mina helgtips

Eftersom jag ska bort fredag-lördag och det bara är en vecka till val så har jag fullt upp. Jag har tippat och lämnar här mina tips till helgen med bara kortare motivering pga att jag saknar tid. Efter nästa helg slipper jag iaf lägga speltid på valaktiviteter och bloggen blir normalare igen.


A-League

Central Coast - Melbourne H 1-2,10
CC har inlett bra. Eftersom det är fler lag i serien än tidigare år så ser spelschemat lite annorlunda ut och trots att detta bara är 6:e omg. så har dessa redan mötts. I premiären vann CC borta med 1-0 och hemma ska de ha lättare att vinna. melbourne har dessutom Megaavbräck då brasilianske anfallaren Alex terra och offensiva mittfältaren Rutger Worm saknas. Ett av helgens bästa spel.

Adelaide - newcastle 1 - 1,75
Adelaide är så bra som jag hoppades de skulle vara ifjol. Spelet stämmer och man gör massor av mål. Efter 0-0 i premiären mot just Newcastle så har man gjort 10 mål i 3 vinster och en oavgjord. newcastle är utan seger och på 4 matcher har de 0-3-1 och bara gjort 1 mål. Gör Adelaide ett tidigt mål kan det rinna undan.

Perth - Gold coast 1-1,85
Fowler har kommit igång i perth och gjort mål i de två senaste. man leder serien med exakt samma rad som Adelaide (3-2-0 10-6). Hemma är man alltid bra och had eman inte släppt in 3-3 målet mot Nth Queensland i 91:a minuten i premiären så hade man haft full pott hemma. Ny seger tas i helgen till bra odds mot ett GC som inte räcker till i år.


England / Skottland

Everton - Man U 1-4,50
Rooney kommer misslyckas totalt här (om han får spela). Efter hans otrohet så kommer hans förra hemmafans håna sönder honom och eftersom man redan ser att han inte mår bra och är på topp så gör feguson troligen klokast i att lämna honom hemma. Här spelar jag för att oddset är för högt. Evertons chanser är större än så här och lördagen inleds med ett bra spel.

Arsenal - Bolton 2-15,00
Chansspel på oddset som är för högt. Bolton har gjot det bra och Arsenal övertygar sällan mot dem.

West Brom - Tottenham 1-3,50
Spurs hade svårt mot Wigan senast och känns inte lika vassa som ifjol. Man har dessutom CL att tänka på där man redan på tisdag möter Werder bremen och det är förlåtet att spelarna troligen har tankarna på den matchen. West Brom har IMo en 50/50 chans här pga detta och att bl.a. Defoe saknas i Spurs.

Fulham - Wolves 2-4,50
Alldeles för högt bortaodds. Fulham har kryssat alla matcher hittills och jag tror inte man kommer i närheten av fjolårets framgångar. Hodgson var bra för Fulham och han kommer saknas som manager denna säsong. Wolves är obesegrade och kan mycket väl vinna här till bra odds.

Birmingham - Liverpool 1-3,30
Liverpool har inlett svagt och har mycket att bevisa innan de ska vara favoriter mot Brum på bortaplan. Brum har svårt att föra matcher så ett bra lag som Liverpool kommer passa dem perfekt.

(Gemensamt för de 5 spelen ovan är att handikappspel också är spelbara)

QPR - Boro 1-2,10
QPR övertygar men jag är inte beredd på att säga att de håller klass nog att ligga i topp hela säsongen. Vi såg ju hur illa de spelade under stora delar av fjolåret. Boro är långt från det lag som spelat i PL och jag tror att chansen att de spelar längre ner i seriesystemet framöver är många gånger större än att de når PL igen. De värderas på gamla meriter och detta odds är riktigt bra.

reading - Crystal P 1-1,75
CP har en svår säsong framför sig coh jag tycker inte man håller rätt klass för denna serie. Reading är som alltid vassa hemma och här ska man bara vinna.

Övriga spel (analyser hinns inte med)
Port vale - Aldershot 1-1,90
Falkirk - Queen of south 1-1,80
Albion - Montrose 1-1,73

-----------------------------

Topptips och mer NFL kommer under fredag förmiddag

Inga kommentarer: