15 september 2010

Topptipset

1. Malmö - helsingborg 37-34-29
Vilken match. Toppmöte och derby. Avgörs Allsvenskan här?? Malmö har en del allvarliga avbräck och med helt nytt toppar så kan det bli svårt. Jag håller HIF som förstastreck här men vågar inte låta bli att helgardera.

2. Mjällby - Häcken 35-32-33
Även här kan en helgardering vara bra men jag är inne på att Häcken är bättre laget för dagen. Mjällby har tappat allt efter sommaren och kommer sluta längre ner i tabellen. Häcken har två raka segrar (HBK och Gefle) och har faktiskt tre raka 2-0 segrar här. Man är seriens tredje bästa bortalag och jag tror man vinner igen. X2.

3. Åtvidaberg - Djurgården 33-31-36
Två lag som har bra form. DIF har avancerat rejält och man ahr 4 raka segrar. ÅFF klättrar även de och kan mycket väl stoppa DIF:s vinstrad. helgardera.

4. Bayern M - Roma 83-30-17
BM är klara favoriter mot ett Roma som inlett Serie A riktigt svagt. Bayern har dock inte imponerat de heller och har efter inledande vinst bara tagit 1 poäng på de två övriga matcherna och inte lyckats göra mål på dessa. Två lag med tveksam form således och jag spelar 1X.

5. Zilina - Chelsea 8-19-73
Så som Chelsea inlett säsongen så kan man inte annat än tro på enkel seger mot CL:s kanske svagaste lag. Finns ingen anledning att gardera trots det stora favoritskapet. De vinner med ett par mål.

6. Milan - Auxerre 68-22-10
Milan är överstreckade på Zlatan. Han inledde dåligt i Milan och jag tror inte man är ihopspelade här ännu. Auxerre kommer att spela för poäng och kan mkt väl få det. 1X.

7. Real - Ajax 66-23-11
Ajax avbräck har jag diskuterat tidigare och de gör att real singlas.

8. Arsenal - Braga 75-17-8
Vi var många som trodde att Sevilla skulle slå ut Braga enkelt på hemmaplan men portugiserna ville annorlunda. Arsenal har avbräck och här finns stor risk för att det slutar oavgjort. 1X.

Systemet 144 rader

1X2
X2
1X2
1X
2
1X
1
1X

Inga kommentarer: