22 september 2010

Topptipset

Sjuk idag fortfarande.... Så blir bara korta analyser

1. AIK - KAlmar 39-31-30
AIK:s vinst senast kommer ge råg i ryggen och de borde vinna här. och även om KFF svårslagna och brukar lyckas bra här så singelstreckar jag.

2. Elfsborg - GBG 41-31-28
helöppet och jag helgarderar.

3. GAIS -HBK 42-33-25
Två lag som är omöjliga att förutspå. De blandar usla insatser emd mindre usla och jag helgarderar.

4. Örebro - Gefle 68-19-13
ÖSK ska givetvis vinna men det verkar ha gått troll i deras spel. Tapapde eldningar har gjort det jämnare om 3:eplatsen än vad som skulle behövts. Jag tror det finns en 0-0 risk idag och tar med understreckade krysset.

5. Aston V - Blackburn 52-29-19
Ligacup och frågan är hur lagen satsar. Borta mot ett normalstarkt AV ska Blackburn vara utan chans och jag nöjer mig med 1X men kolla gärna laginfo.

6. Chelsea - Newcastle 82-12-6
Chelsea brukar lyckas i ligacupen och de är så mkt bättre än alla andra lag i PL. Även deras 2:a uppställning skulle slå Newcastle med ett par mål. Säker 1:a

7. Scunthorpe - Man U 8-15-77
man U ska ju vinna men underskattning mm kan ställa till det. helgardera gärna på värde men jag nöjer mig med X2

8. Valencia - A. madrid 45-31-24
Chansar bort valencia här. De har fått bättr rsultat än de är och snart kommer första förlusten. AM förlorade mot Barca senast men det är ingen skam. Idag tror jag på vinst. X2

Systemet 144 rader
1
1X2
1X2
1X
1X
1
X2
X2

Inga kommentarer: