13 augusti 2007

Går på feeling idag, måndag

Idag hart jag två spelrekommendationer där jag går mer på feeling. Insatserna bör vara låga pga detta men det är fina odds vi erbjuds.


Häcken - Landskrona 2
Landskrona är på väg mot formen. 2 raka vinster (2-0 borta mot Enköping och 4-0 hemma mot Sylvia) tyder iaf på det. Man slog även ut peking ur cupen på bortaplan nyligen.
Häckens form är bra med 3 vinster på senaste 4 i Superettan. Hemma har det dock gått knackigt där man har förlorat 3 av sina 5 senaste, mot Ljunskile samt mot svagare lag som Sylvia och Öster.
Orsaken till att jag tror på landskrona här är att Häcken på torsdag spelar i UEFA-cupen borta mot skotska unfermline. Dunfermline är ett lag som Häcken kan slå ut och jag tror att tankarna mycket ligger på den matchen, det är oundvikligt. Tyvärr är Jocke Persson skadad i Landskrona och det är ett stort avbräck men med de fina odds som erbjuds av bl.a Unibet (3.45) så måste 2:an testas. Äcven X2 till bra odds är ju spelbart.


Peterborough - Southampton 1
Ligacupen. Posh inledde League 2 med en seger mot Rochdale med 3-0. Kanske kan sonen Ferguson leda sitt lag uppåt i seresystemet. Man kommer ge ett par nya spelare sin debut idag men säger sig ändå satsa på denna match.
Southampton gick på pumpen ordentligt med en hemmaförlust i premiären med 1-4 mot Crystal P. Tydliegn var S´oton riktigt svaga i matchen och man säger att man ska ta ut sin frustration över resultatet i denna match. Det finns ingen def. laginfo än men man kommer iaf göra en del ändringar.
Här går jag också mest på feeling. FIna odds på över 3,50 för hemmaseger spelas. Det är endast två dagar sedan match för båda lagen och hur det påverkar i detta läge är svårt att säga. Hemmaplan och positiv start gör Posh till mitt spel mot S´oton som inledde serien katastrofalt i lördags.

Inga kommentarer: