24 augusti 2007

Helgens premiär i Australien

Jag börjar mina helgtips med premiären i Australiens A-league. Ifjol vann melbourne och de är klara favoriter detta år också, bara Sydney tippas kunna hota med sina nya brassar. Men att tippa slutsegrare är vanskligt med tanke på att det i slutspelet kan hända mycket.

Tyvärr erbjuder få av de större bookiesarna odds på A-league. Självklart har Centrebet massa spel på dessa matcher och nästan uteslutande kommer jag använda mig av deras odds som riktvärde på spelen. Unibet är ett annat bolag som erbjuder spel på A-league. Förra säsongen hade Expekt odds, men så verkar inte vara fallet i år.


Sydney - Central Coast (fredag) X2 (CC+1)
Sydney har värvat två nya brassar, bl.a. landslagsspelaren Juninho, som vi känner igen från två omgångar i Middlesboro. Han startar troligen i dagens match men den andra brassen, Patrick, missar matchen. Det gör även flera andra spelare i Sydney, man har en enorm frånvarolista till premiären. hela 8 man saknas ur truppen och man har då bara 15 spelare att välja från. Juninho har bara spelat 45 minuter under försäsongen och en annan av lagets mest framträndande spelare, Steve Corica, har just kommit tillbaka från en ryggskada. Det ser ut som en tuff start på säsongen för Sydney.
CC kommer vara med i kampen om slutspelsplatserna. Man har värvat bra, framförallt anfallaren Petrovski från just Sydney där han gjorde 14 mål på 43 matcher och Dean Heffernan som återkommer efter en säsong i Bundesligalaget Nürnberg. Man har i stort sett inga skadebekymmer till denna match och kommer fyllda av själfortoende efter den enkla segern mot Sydney i försäsongscupen (3-0)
Jag tror CC kan överraska här. Centrebet har odds på +1 till Central coast, vilket ju är detsamma som X2, och jag spelar en liten slant på de 1,72 som erbjuds, det är trots allt premiär.



Övriga matcher, samt helgens bästa i England, komemr under fredagen!

Inga kommentarer: