13 november 2009

Inga topptips i helgen

I helgen skippar jag topptipset av flera orsaker.

1. Jag mår inte riktigt bra och orkar inte sätta mig in i matcherna.

2. Kupongen på lördagen består mest av vänskapsmatcher och de kan sluta hur som helst. Söndagen innehåller serier jag inte hinner sätta mig in i.

3. Jag har en del att göra. Ska på Monster Jam imorgon t.ex.


Men... jag har lite tankar kring de 4 kvalmatcherna till VM.

Irland - Frankrike
Båda lagen hade lätta grupper i kvalet och att de kom topp 2 i dem förvånar inte. Frankrike ska inte vara favoriter här dock IMO. Irland spelar bra och hemma är de svårslagna och jag tror deras spel passar illa för fransmannen 3,00 känns bra på hemmaseger och 1X räcker på tipskuponger.

Grekland - Ukraina
Håller Ukraina som knappa favoriter att nå VM. Grekerna imponerade inte i kvalet och får de inte en stor ledning från denna match så vänder Ukraina hemma. Här står jag över spel. Hade jag tippat topptips skulle denna helgarderats.

Portugal - Bosnien
Portugal överskattade som vanligt och utan Ronaldo är man även mkt svagare än annars. Säger inte att Bosnien kan vinna här men det finns inget värde på Portugal som spelobjekt och de bör garderas på tipset.

Ryssland - Slovenien
Säker 1:a IMO. Ryssland ska vara för bra och ta en bra ledning med flera mål och nå VM enkelt. Stora favoriter men på tipset kan de singlas.


Mitt enda spel i dessa 4 blir:

Irland - 3,00

Inga kommentarer: