08 november 2009

Söndagens topptips

Lördagen kunde gärna gått lite bättre.
Man C fick bara 3-3 och det var svagt att tappa sin 3-2 ledning efter man vänt. Tur att Topptipset inte förlorades enbart där.
Spanska tipsen var inte i närheten och Carlisle och Luton tappade klara ledningar i slutet :(

Oxford vann dock :)

Av hästarna vann California Flag, Conduit och Pepe Simo.


Idag ser topptipset väldigt enkelt ut och jag hoppas jag garderat rätt favoriter.

1. Chelsea - Manchester U 43-33-24
Chelsea är klart bästa laget i PL i år och de kommer vinna förutsatt att CL inte ställer till det som det gjort förr. Enda hotet verkar Arsenal vara men samma sak gäller dem, CL kan bli för tungt framåt våren. Inga större bekymmer i Chelsea och världens för dagen bästa anfallare, Drogba, kommer leda dem till vinst. Säker 1:a

2. West Ham - Everton 40-33-27
Svårtippad match. WH vann äntligen senast men är inte stabila och saknar troligen Cole och Ilunga. Evertons form är inte bra men mot ett lag som WH kan formen vända. Helgardeing.

3. Wigan - Fulham 40-32-28
Wigan gör ändringar efter senaste storförlusten och Edman kanske återvänder till startelvan. Inga skadebekymmer hos dem. Fulham var i Rom i torsdags och gjorde det bra, trots förlust. De gick genom oktober obesegrade och kan mycket väl vinna här. Murphy och Duff saknas troligen idag. Helgardera.

4. Inter - Roma 65-24-11
Inter bör vinna men är lite för stora favoriter för att jag inte ska ta med krysset. Man har redan ryck i ligatoppen och spelar riktigt bra för dagen. Roma har svag bortaform med bara 1 seger under säsongen. Man har dock 3 raka utan förlust här och kan sno åt sig en poäng. Totti, Doni, Taddei saknas och är klara avbräck dock. Jag väljer ändå att gardera. 1X

5. Lazio - Milan 23-32-45
Här är ännu en match där Milano slår Rom i helgen. Milan har hittat formen och även om man kryssat en del på bortaplan så ska man slå ett Lazio utan form. Lazio förlorade stort i EL mot Villareal i veckan och i Serie A har man 10 raka utan vinst. Inga större avbräck i lagen och jag tror mycket på Milanvinst. Säker 2:a

6. Sevilla - Villareal 64-21-15
Jag gillar Sevilla men här tycker jag de är överstreckade. Villreal har hittat formen och efter 2 storsegrar (bl.a. mot Lazio) kommer man med bra självförtroende. Man har dock svag bortaform och en hel del skador så jag nöjer mig med 1X men var lite sugen på att helgardera.

7. Valencia - Zaragoza 79-15-6
Valencia har spelat 4 raka på bortaplan i liga och cuper. Man ställde över stora delar av laget i CL-matchen senast men de spelare återkommer nu. Zaragoza saknar ett par spelar och får svårt här. Egentligen är detta kanske en säker hemmaseger men Valencia har haft svårt hemma under säsongen och har kryssat 3 av 4 i liga. Om Zaragoza lärt sig sin läxa och går in för försvar så kan de med lite tur ta en poäng och 15% är lågt på X så jag garderar. 1X

8. Djurgården - Assyriska 50-29-21
2-o till Assyriska i första mötet och inte mycket talar för att Djurgården behåller sin Allsvenska status. Assyriskas mål idag måste vara att göra ett mål för att tvinga DIF att göra 4. DIF:s sits är svår. De måste pressa framåt men får inte tappa bakåt. Jag tror de kan vinna idag men risken finns att Assyriska gör första målet och sedan gör fler medan DIF pressar på allt mer så därför bör denna match helgarderas. Jag har slut på helgarderingarna dock så jag nöjer mig med 12.

Systemet 144 rader
1
1X2
1X2
1X
2
1X
1X
12

2 kommentarer:

A sa...

Är man det klart bästa laget i PL spelar inte CL någon roll. Vinner inte Chelsea PL på grund av hårt matchande i CL har man inte tillräckligt bra trupp och är således inte "klart bäst". Det känns lite patetiskt att skylla evetuellt utebliven ligatitel på CL då alla riktiga titelaspiranter också kommer att spela CL i vår. För du börjar väl inte komma med bortförklaringar redan efter 11 omgångar till varför Man U vann ligan (om de nu skulle vinna)?

Åke sa...

Bara två matcher att jobba in nu då
Inter - Roma 0-1 33' första halvleken
Samt
Sevilla - Villareal 1-0 14' första halvleken.