07 november 2009

Topptipset

Topptipset ser lurigt ut idag. OK, det finns ett par favoriter som bara ska vinna men frågan är om de ska garderas eller inte. Jag hoppas jag gjort rätt val.

1. AIK - Göteborg 40-31-29
Cupfinal. Gbg har haft en del sjuka spelare i veckan och även om en del är med idag så lär de inte vara i toppform. Man har fortfarande ett par tunga avbräck. AIK har firat guldet men enl. rapporter satsar man på dubbeln och man har samma trupp som vann i Göteborg. Visst ska IFK vara revanschsugna och man kan kanske tycka att de skulle ha lättare att tända om än AIK. Hade matchen spelats någon annanstans så hade jag kunnat hålla med. Men nu kommer storpublik och AIK kommer att hyllas och bäras fram till ny vinst. Säker 1:a

2. Aston V - Bolton 67-22-11
AV har tappat formen och har bara 1 vinst på de 6 senaste ligamatcherna. Bolton har bra form om vi räknar bort 2 matcher mot Chelsea och kan mycket väl överraska här. AV saknar en del spelare och denna match helgarderas.

3. Blackburn - Portsmouth 45-31-24
Känns som en klar 0-0 match och jag spelar även på få mål i denna match. Blackburn får tillbaka ett par spelare efter influensa men frågan är hur pass i form de är. Man är hemmastarka men jag tror man får svårt idag. Pompey börjar spela bättre och behöver bara lite mer tur för att klättra i tabellen. Jag helgarderar men tror mycket på krysset, som sagt.

4. Manchester C - Burnley 87-9-4
Burnley är ligans sämsta bortalag med 0 poäng och bara 2 gjorda mål på 5 matcher. I snitt släpper man in mer än 3 mål per match och då man möter ett bra hemmalag som Man C å får man det tufft. City har kryssat en del på slutet men Adebayor och Toure är tillbaka och jag tror man vinner enkelt. Stora favoriter men jag tror man slänger bort pengarna om man garderar.

5. Tottenham - Sunderland 65-23-12
Två lag med vacklande form. Spurs får tillbaka Defoe men har, liksom Sunderland, defensiva problem då bl.a. Bassong saknas. Sunderland är utan avstängda Cana och Jones. Spurs ska inte förlora men det finns risk för en ny stokematch och jag garderar med X. Helgardering kan löna sig. 1X

6. Crystal P - Boro 32-33-35
Boro skulle legat i toppen med bättre hemmaspel. Borta är man ligans bästa lag med bara 1 förlust. CP har bara 1 vinst på 7 senaste en har kryssat 5 gånger på de matcherna. Mer mäktar de inte med idag heller. X2

7. Leicester - West Brom 35-31-34
Nykomlingen Leicester gör det bra. Man ligger i toppen och har 3 raka segrar. WB visade dock senast hur bra de är och deras spel passar bra mot lag som leicester och jag tror på WB och var nära att singelstrecka dem. Tar dock med krysset också. X2

8. Reading - Ipswich 44-32-24
Två lag som överraskar negativt. Reading har bara 3 segrar på 15 matcher medan Ipswich mäktat med enbart 1 seger. Båda vann senast och detta är svårlöst. Ipswichs oförmåga att vinna gör dock att jag enbart spelar 1X.

systemet 144 rader:
1
1X2
1X2
1
1X
X2
X2
1X

Inga kommentarer: