01 november 2009

Söndagesn topptips

Idag måste det gå bättre...

1. Göteborg - AIK 44-32-24
Guldmatch. Göteborg är bättre just nu IMO. Men man saknar bl.a. Gustav Svensson och måste vinna så känns AIK understreckade. X räcker för AIK men jag är säker på att Gbg kommr forcera enormt om de inte leder med 20 kvar och då kan AIK trycka in en vinstboll. 12 räcker.

2. Djurgården - Kalmar 40-28-32
Mycket hänger på Örgrytes match i Gävle. DIF måste vinna om ÖIS vinner men om ÖIS ligger under stort kan man slå av på takten. Man möter dock ett Kalmar som egentligen inte har mycket att spela för då chansen att komma 3:a baseras på att Elfsborg tappar poäng och det tror jag inte på. 1X spelas.

3. Elfsborg - Helsingborg 72-19-9
Elfsborg kommer 3:a om KFF tappar poäng eller vid vinst om kFF vinner. HIF har inget att spela för och saknar Henke. Säker 1:A

4. Gefle - Örgryte 31-28-41
Gefle kommer inte lägga sig och kan ge ÖIS en rejäl match. Leder dessutom Djurgården med ett par mål så har ÖIS inget att spela för och de kan deppa ner sig totalt. Helgardera men jag tror mest på Gefle här.

5. Halmstad - Gais 47-31-22
Oviktig match förutom att bestämma vilket lag som slipper hamna precis ovanför kvalstrecket. HBK gjorde bra ifrån sig i GBG senast medan Gais avslutar säeongen svagt. 1X räcker.

6. Hammarby - Häcken 32-27-41
Intressant match trots att ingen har något att spela för egentligen. Bajen vill avsluta snyggt och kanske får man 3 gratispoäng om den överklagan på avslagna protejag tror detta kan bli en målrik tillställning. Häcken brukar ha svårt här och även om man vill komma 5:a är jag inte säker på att man vinner. Helgardering kanske bäst man jag tror på Bajen 1X.

7. Malmö - BP 83-11-6
MFF för stora favoriter. BP kan skrälla och 6% lockar. Helgardera.

8. Örebro - Trelleborg 62-24-14
ÖSK bättre och vill vinna inför hemmapublik. Det gör man också. Säker 1:a


Systemet 144 rader
12
1X
1
1X2
1X
1X
1X2
1


Sedan spelar jag följande två lag i en dubbel till bästa odds
Djurgården
Gefle

Sedan anser jag att Brage är ett bättre lag än Qviding och spelar på att de når Superettan.

3 kommentarer:

Åke sa...

NFL Söndag
Titans - Jaguars 2 2,400
Spelar på Jaguars rakt upp utan handicap. Titans har ett fruktansvärt dåligt passningsförsvar och ingenting verkar fungera för titans i år. Jaguars kommer äta upp dem precis som tidigare denna säsong. Jag förstår inte varför Titans är favorit med sina 0-6.

Jets - Dolphins 1 -3,5hcp
Dolphins vann förra gången de möttes i år. Jag bettade då på Dolphins men idag kommer jag spela på Jets. De har fått ordning på sitt spel riktigt bra samtidigt som de haft tufft motstånd. Dolphins har gått åt det andra hållet. Jag tror man vinner med med 4 eller fler poäng.

Packers - Vikings 2 2,770
Spelar på vikings utan handicap. Här har vi en riktigt intresant match. Favre "återvänder" mot sitt packers. Favre har ett mentalt övertag på Aaron Rodgers som aldrig kommer att lämna skuggan av den äldre legenden fören han lyckas vinna en match mot honom. Vikings vann senaste mötet och tror de har bra möjligheter att vinna även denna match. Speciellt när Packers arena har öppet tak och brukar vara blåsigt där. Tror de kommer bli mer markspel och adrian petersson som är running back i Vikings kommer visa varför han rankas som en av de bästa i ligan.

Åke sa...

Ravens - Broncos 2 +4,5 hcp
Skönt att någon valt att lägga ravens som favoriter i denna match. Broncos defense är rankat etta i AFC. Baltimore's offensive line har haft 7 sacks emot sig de senaste tre matcherna de kommer verkligen få problem med Evlis Dumervil som är en av ligans bästa defensiva spelare.

Sedan har ravens haft problem mot passnings spelet vilket förvånar mig då de har ett riktigt stabil defense. Ray Lewis är kärnan i Ravens försvar och han har inte varit lika dominant som han brukar vara.

Tror Bronco tar detta och att det kommer vara poängsnålt i denna match. Kommer även spela på under 42,5p i denna match.

Philip sa...

Gjorde ett chans-system utöver mitt större system och satsade 16kr i mobilen för jag var inte hemma. På mitt större system fick jag bara 5 rätt, men på mitt chans-system på 16kr fick jag 7 rätt, och när man sen får veta att 8 rätt hade gett över 16oookr, så blir man inte gladare, bara ännu mer argare att jag inte garderade just Gais som jag missade på. Men det är ju lätt att säga efteråt.
Jag kämpar vidare och känner på mig att en storvinst kommer snart!