27 november 2009

Lördagsspel

Jag tycker Topptipset ser svårt ut då en del stora favoriter är för stora. Hoppas att min feeling stämmer. Jag har dessutom 4 andra spel på lördagen.


1. Man C - Hull 80-15-5
MC för stora favoriter och Hull kan fortsätta sin fina form och skrälla. MC har Robinho tillbaka men han bör vara lite ringrostig och han ska inte övervärderas i denna match. Jag garderar 1X.

2. Blackburn - Stoke 45-32-23
En helöppen match där jag tror mer på Stoke än på hemmalaget. Inga bekymmer i lagen mer än att Blackburns manager Allardyce haft en hjärtoperation. Båda lagen blandar bra prestationer med sämre men Stoke har blivit allt bättre på att stjäla poäng av hemmalag som egentligen är bättre än dem och de kan lika väl förlora med något mål som att vinna här. Helgardera.

3. Fulham - bolton 59-26-15
Veckans säkraste. Fulham är riktigt bra för dagen, framförallt hemma. Bolton däremot är riktigt svaga. Man har 4 raka förluster med totala målskillnaden 1-15. Klar hemmaseger.

4. Portsmouth - Manchester u 10-16-74
Pompey brukar klara sig bra hemma mot man U och då Man U inte verkar vara i toppform (fast de fortsätter vinna) så kan de klara poäng här. Man U har flera spelare borta och jag hade helgarderat här om inte James hade saknats i Pompeymålet. Nu nöjer jag mig med X2.

5. West Ham - Burnley 54-29-17
WH har många spelare borta, bl.a Upson, Boa Morte och Dyer. Jag var inne på att chanssingla 2:a på Burnley men de är inte att lita på borta så jag helgarderar.

6. Wigan - Sunderland 35-32-33
WIgan förlorade 1-9 mot Spurs senast och de måste resa sig men jag tror man kan få svårt med det. Truppen är tunn och att man nu gör ändringar mot senast innebär i stora drag att man tar in ännu sämre spelare i startelvan. Sunderland har spelat bra mot topplag i år men inte lyckats så bra mot de i botten. Dags att ändra på det nu och trots att bl.a. Bent troligen saknas så chanssinglar jag 2:an.

7. Bristol C - Sheffield U 45-33-22
SU vann äntligen senast. Men man känns inte som ett lika bra lag som de senaste säsongerna och ska inte ha i toppstriden att göra. Bristol går bra och hemma är man mycket starka. Man förlorrar inte denna match heller 1X.

8. Crystal P - Watford 38-33-29
Svårtippad match. Jag tror mktWatford men CP är ett lag som kan slå till helt plötsligt. Man gör dock för få mål för att de ska få ett tecken av mig idag. Jag hoppas X2 räcker.


Systemet 144 rader

1X
1X2
1
X2
1X2
2
1X
X2


------------------------

Övriga spel:

Fulham - Bolton 1-2,00
Se ovan

Northwich - Lincoln 1-3,00
Northwich skrällde mot Charlton senast i cupen. Nu möter man att bortasvagt League 2-lag med svag form. Dessutom har Lincoln upp mot 10 spelare borta i truppen så detta är ett riktigt bra spel IMO.

Rotherham - Luton 2-5,00
Luton var bra då man slog ut Rochdale i förra omgången. Man möter nu Rotherham som inte är mycket bättre och som dessutom saknar ett par spelare. Bra chansodds.

Northampton - Southampton 2-1,95
Northampton saknar många bra spelare i denna match och formen är svag. S´oton går bra i en division högre och ska vinna här.

1 kommentar:

Gustav sa...

Tack för en värdefull blogg Mårten :) jag såg att i sammanställningen av topptipset har du satt X2 i match 6. Wigan - Sunderland men i analysen har du skrivit 2 :) tänkte bara säga det så att du vet.

Trevlig helg!