18 november 2009

Topptipset Onsdag

Idag har jag ett topptipsförslag. Gillar egentligen inte träningsmatcher men spelar ändå, eftersom det kan ge lite pengar.

1. Italien - Sverige 56-30-14
Hamrén första match som coach och frågan är hur laget spelar. Är inte säker på att Hamrén är rätt man för landslaget men äntligen kanske lite skåpmat från Lagerbäcktiden kastas ut. Italien brukar testa en hel del i dessa matcher och känns sällan intresserade. Möjlig 0-0 gör att 1X räcker.

2. Bosnien - Portugal 35-32-33
Bosnien var bra i första matchen och jag tror man vinner. Man har en del spelare borta men det har även Portugal och utan Ronaldo är Portugal svaga. Viss kryssrisk men jag singlar Bosnien.

3. Frankrike - Irland 69-23-8
Frankrike för stora favoriter. Man kommer inte satsa framåt i inledningen och Irlands mål är just att få ett mål. Enormt stor 0-0 risk och jag kommer att spela ett par spel i denna match. Helgardera på värdet.

4. Slovenien - Ryssland 25-33-42
Slovenerna skapade lite spänning via sitt 1-2 mål senast men nu måste de spela för vinst. Det kommer öppna upp och ge det mycket bättre ryska laget en hel del lägen och jag tror man vinner. Nära singeltvåa men jag halvgarderar X2.

5. Ukraina - Grekland 57-28-15
Jag tror en hel del på Ukraina men krysset är understreckat iom att inget lag vill förlora och 0-0 är återigen ett tänkbart resultat. Att grekerna ska vinna på bortaplan tror jag inte ett dugg på. När gjorde de det senast mot ett bra lag? 1X

6. Uruguay - Costa Rica 77-16-7
1-0 till uruguay i första mötet och de går vidare med oavgjort. Man är dock ett klart bättre lag än CR (man borde vara klara redan på Argentinas bekostnad) och jag tror på storvinst hemma. Säker favoritetta.

7. Danmark - USA 41-33-26
Helöppet med en svag dansk uppställning. Ointressant match som jag helgarderar.

8. Tyskland - Elfenbenskusten 70-20-10
Tyskarna ska vinna men Elfenbenskusten är luriga att spela mot. Här kan man helgardera men jag tror inte Ivorianerna har lust att slå ett tyskt lag som fortfarande har stor sorg. 1X

Systemet:
1X
1
1X2
X2
1X
1
1X2
1X

-------------------------------------

Övriga spel:

Bosnien - 3,00

Frankrike - Irland (flera spel, variera insatserna)
- under 2,5 mål - 1,65
- Ingen målskytt - 7,00
- Under 0,5 mål i halvtid - 2,60 (Spela annars X i halvtid)

--------------------------------------------------------

jag var inte hemma igår så jag missade Åkes tips på Modo som han skrev i en kommentar. Kanonbra spel av honom iaf och grattis till er som följde :)

1 kommentar:

Dr.Lundberg sa...

Min rad:

1. 1X2
2. 1X2
3. 1
4. 1X2
5. 1X
6. 1
7. 1X2
8. 1

Italien brukar vara oinspererade i sådana här tillställningar. Hoppas på unga hungriga svenskar som vill visa fram fötterna.

Tror Frankrike gör mål och då måste Irland satsa allt framåt och det talar inte för dom.

Tyskland har varit lite svajiga på sistonne, men Elfenbenskusten saknar en hel del spelare. Jag spikar.

Lycka till och grattis till 8an i helgen, det var du värd! :)