04 november 2009

Onsdagens topptips

Inte min dag igår. Alla matcher slutade X men CSKA var så nära, så nära att vinna. 1-3 till 3-3 alldeles i slutet :(
Spelade ni X2 gick ni plus iaf.



Topptipset idag ser inte så kul ut men vem vet...kanske ger pengar ändå. OBS! Tidig inlämning idag 18.25


1. Rubin - Barcelona 18-27-55
Rubin vann borta och kan mycket väl vinna mot ett Barca som haft svårt att övertyga i CL i år. Nöjer mig med 1X då jag tror att det kalla ryska vädret passar Barca illa och att det är rätt tid att möta dem.

2. D. Kiev - Inter 29-33-38
Oavgjort i italien och Kiev borde ha toppchans här men jag tycker att deras form verkar vaar på nedgående och är lite rädd för att Inter vinner med uddamålet. Helgardera.

3. Fiorentina - Debrecen 81-13-6
Viola ska vinna men är för stora favoriter. Formen har varit lite diffus på sistone och jag tror att de kan få svårt. Antingen blir det storvinst eller 0-0. 1X räcker.

4. Lyon - Liverpool 36-32-32
Lyon vann i Liverpool men var inte så bra som jag trodde de skulle vara. Liverpool har många skador men kan aldrig räknas bort. MAn brukar spela bra borta i Europa och jag tror inte man förlorar denna viktiga match. X2

5. Sevilla - Stuttgart 69-21-10
Klasskillnad. Stuttgart är svaga även i Bundesliga i år och Sevilla säkrar avancemang genom enkel seger. Säker 1:a

6. Urzicen - Rangers 44-31-25
Rangers svaga i Europa igen och jag tror på liknande siffror som i mötet i Skottland. Enkel hemmaseger.

7. Arsenal - Alkmaar 85-11-4
Visst ska Arsenal vinnamen jag har återigen lite feeling för att Alkmaar kan småskrälla. 1X

8. St. Liege - Olympiakos 35-33-32
Här tror jag stenhårt på krysset. Lige måste gå för vinst occh Olympiakos kan komma väldigt nära avancemang på att hålla tätt bakåt och spela för 1 poäng. Helgardera


Systemet 144 rader
1X
1X2
1X
X2
1
1
1X
1X2

4 kommentarer:

Gustav Åberg sa...

Gjorde ett eget system på topptipset på 162 rader. Tänkte dela med mig till er andra, hoppas det är till någon hjälp :)

1. Rubin K. - Barcelona
Barcelona kommer att mötas av en kall vinterkyla idag när man kliver ut på Central Stadium. Det kommer vara kring -5 grader. Senast blev det som bekant förlust för katalanerna med 2 - 1. Det är alltså 3 lag i grupp F på 4 poäng och Inter på 3 poäng. Jag tror att Barcelona kommer försöka ställa Ryssarna mot väggen. Men det kommer inte bli lätt, för jag tror att ryssnarna kommer bjuda upp till kamp och därav helgardering.

2. Dyn Kiev - Inter
Inter som leder Serie A och det börjar nästan bli smått tråkigt, då det aldrig kommer några riktiga konkurrenter. Nu ligger man sist i sin grupp och är piskade att vinna. Det blev 2-2 senast hemma i Italien för Inter, jag tror det blir kryss i denna match med litet Interövertag. Då det inte är lätt att åka bort till Ukraina och vinna. Kiev kommer att bjuda upp till kamp och därför väljer jag att helgardera även denna match.

3. Fiorentin - Debrecen
Debrecen har samlat ihop 0 poäng hittils och jag är nog rätt säker på att det komemr förbli så. Då jag tycker att Debrecen inte håller hög klass nog att utmana något lag i sin grupp, okej man var nära senast mot Violerna. Det var hemma i Ungern, nu är man på besök i Florens och här kommer man att möta ett Fiorentina som går för 3 poäng och är väldigt stärkta efter den senaste vinsten mot Catania i veckan med 3-1. Fiorentina vill absolut inte ge Liverpool möjligheten att lägga sig som tvåa i gruppen. Så allt talar egentligen för en hemmaseger och jag spikar Fiorentina, har en stark känsla av att italienarna tar hem det här relativt enkelt.

4. Lyon - Liverpool
Liverpool måste vinna här för att haka på i sin grupp. Man är borträknade från Ligaguldet i Premier League och Benitez är nog så illa tvungen att ta hem en titel i år. Det känns som att utan Gerrard och Torres är Liverpool klassen sämre. Jag satt och kollade på matchen mot Fulham och jag satt länge och funderade varför Benitez bytte ut Torres, det var ju han som hade gjort målet? Det blev även två röda kort, ett till Degen och ett till Carragher. Jag tror Liverpool är väldigt hungriga och revanschsugna. Fast å andra sidan så är Liverpool lite som en jojo, man vet aldrig riktigt var man har dem. Fast kollar man på Lyon, så är jag väldigt imponerade av dem. Man är obesegrade i CL och man spöade Liverpool på Anfield. Vid vinst idag och man säkrar avancemang. Detta gör att jag helgarderar denna match.

5. Sevilla - Stuttgart
Sevilla obesegrad i sin grupp och vid vinst säkrar man avancemang. Jag tror på målkalas idag, eftersom Stuttgart varit väldigt bleka i både CL och Bundesliga. Jag tror att man lägger allt fokus på ligan och struntar helt enkelt i CL och därav spikar jag 1:an i denna match.

6. U. Urzicen - Glasgow R
Efter 4-1 i Skottland så kan jag inte tänka mig att man kommer släppa tyglarna ur händerna och förlora denna match. Fast jag litar inte helt på rumänerna och garderar med ett kryss, då det finns en viss kryssrisk.

7. Arsenal - Alkmaar
Den här gruppen borde Arsenal leda med 9 poäng efter 3 spelade matcher. Det gör man nästan, man tappade dock 2 poäng senast borta mot Alkmaar. Det gör man definitivt inte idag. Arsenal är så otroligt bra hemma på Emirates, man spöade senast Tottenham med 3-0. Man har en Fabregas i stor form och Van Persie är inte så dålig han med. Här finns det inget annat än hemmaseger och jag spikar 1:an.

8. St. Liege - Olympiak.
Den här matchen kan sluta hur som helst känns det som. Jag tror dock Olympiakos är favorit i denna match, men oavgjort skulle räcka, i alla fall för grekerna. Men jag vågar inte chansa och helgarderar denna match.

162 rader
1X2
1X2
1
1X2
1
1X
1
1X2

Dr. Lundberg sa...

2 spel idag.

En annorlunda trippel:
Sevilla - Stuttgart 1(-1 hcp)
Lyon - Liverpool 2
St.liege - Olympiakos båda gör mål.
10x pengarna.

Liverpool vinner ju alltid när det inte finns något som talar för att dom ska vinna.

Lite osäker på Sevilla igentligen, dom är ju så gott som klara.

Spelar en singel också.
West Ham - Aston Villa X

Gustav Åberg sa...

Var ju så nära :) hade bara Sevilla kunnat hålla undan så hade det blivit klirr i kassan. Körde även din trippel Dr. Lundberg, synd att inte den gick in bara :(. Näh! Det var inte en sån bra spelkväll idag. Ser fram emot helgen istället, då blire nya tag :)

Åke sa...

NFL spel för söndagen
Jaguars -6,5 hcp
Greenbay -9,5 hcp
Eagles -3 hcp

spelade på pinnen!