15 juni 2007

Andra derbyrundan på fredagen

Vi glömmer tisdagshästen. Kom 3:a utan att vara bra :(


Idag är det andra rundan i derbyt på Wimbledon och det brukar vara den roligaste omgången oddsmässigt.

8.00 6- Congo Romeo (13,00 WH)
5 railers i detta lopp. Det bör ställa till problem för favoriten som står i box 4. CR spelade jag senast och den vann till höga odds. Idag är den ensam widehund och kommer återigen att få ett kanonrace. Jag tror favoriterna i box 2,3 och 4 kan springa ihop och då kan det lösa sig perfekt för CR. Ligger dock riktigt lågt med insatsen idag.

8.15 1- Farloe premier (1,90 Lads)
En av de som imponerade allra mest i första omgången. Charlie Listers hund verkar ha toppform. Idag ska det bli spets och slut och detta är ett av Dagens bästa spel!

8.30 5- Astronomic (2,62 WH)
Astronomic förlorade mot Farloe Jester senast men man ser ändå att detta är en topphund och jag tror den kommer gå längre i derbyt. Idag tror jag det blir vinst till fint odds. Hundarna längst in kommer trassla ihop sig och Astronomic kommer få loppet och vinna! Dagens Roligaste spel!

8.45 5- Westmead Liz (9,00 Lads)
Här tar jag direkt bort favoriten Droopys Robinho, som verkligen inte imponerade i första rundan. Westmead Liz fick ett rejält strullopp senast men avslutade bra. Idag känns hon klart undervärderad av bookies och här blir det vinst. Värst emot är 6- Greenwell flash, som om han får en bra start blir livsfarlig med sin speed i slutet av loppet.

9.00 1- Farloe Jester (1,44 Lads)
Här känns det som en straffspark för favoriten. Andra rundans svagaste fält och FJ ska vinna enkelt. men med tanke på att han kan missa spets så tycker jag oddset är för lågt för större spel.

9.15 1- farloe Black (2,75 WH + Lads)
Ännu ett svagt heat. Ingen av de båda favoriterna (1 och 2) imponerade senast och det kan mycket väl skrälla här. jag står över detta lopp helt!

9.30 2- Phoenix paddy (2,00 Lads + WH)
Här möts nya favoriten till derby, PP, och den förre, Fear Haribo. FH har verkligen inte imponerat på slutet och verkar ha tappat sin fina form. PP har läget idag med värsta konkurrenterna i boxarna utanför. Idag ska det bli lätt seger igen för PP och 2,00 är klart högre än vad vi kommer få i SP. DAGENS BANK!

9.45 2- Directors chair (1,44 WH)
1,44 kan faktiskt visa sig vara ett riktigt bra odds på DC. Box 3 är tom pga strykning och box 4-6 är widerunners så DC bör få ett kanonlopp i ledningen på innern. DC kan ge mer i SP beroende på hur det gåt ti de andra loppen och jag väntar med spel på denna.


OBS!!!!! Det regnar /väntas regn i London och detta kan ställa till det för mina spel (och andra hundar). Mina tips är gjorda efter en bra bana. Om den blir kladdig/tung så kommer det spela in på mina tips till lördagens tävlingar!

Inga kommentarer: