11 juni 2007

Måndagstips

Tro det eller ej... jag ger mig på svensk fotboll idag. jag tycker nämligen att det finns ett alldeles för högt odds i Superettan.


Sirius - Landskrona 2
Inför säsongen var Landskrona tippat som topplag medan nykomlingen Sirius tippades som nedflyttningskandidat. Inledningen av säsongen har lett till motsatta tabellplaceringar för båda lagen. Men serien är lång och mycket kan hända.
Sirius har vunnit alla sina 4 hemmamatcher, man har gjort många mål men man har helelr inte mött de allra bästa lagen i serien än.
Idag saknar Sirius 3 spelare, målgöraren Olle Kullinger, bästa backen Jonas Lundmark och Mattias Johansson. Lundmark saknades hemma mot Öster och då gick spelet bra ändå. Så avbräcken kanske inte är så allvarliga. Viktige Hoch är småskadad men spelar ändå.
Landskrona får tillbaka de sex spelare som saknades senast varav 2 går direkt in i startelvan. Jag har stark feeling för att Landskrona kommer klättra snabbt i tabellen nu då de skadade spelarna börjar komma åter. Man är ett lag som tillhör toppen och man är definitivt bättre än Sirius. Sirius har spelat över sin förmåga och kommer snat börja förlora och då blir det troligen många matcher i rad utan vinster. Det hela börjar idag tror jag. 3,50 och uppåt är iaf för höt på Landskrona och jag spelar.
Sirius bjuder på entrén idag (de kallar de "valfri entré") dessutom bjuder de alla som ska på matchen på gratis plockbuffé på Flustret innan match.
Så är ni i närheten av Uppsala så passa på att ta emo Sirius gästvänlighet och njut extra mycket då de förlorar.

Inga kommentarer: