26 juni 2007

derbyhundar tisdag

Kvartsfinaldags i derbyt idag och jag har som vanligt försökt analysera alla 4 loppen. De tre första ingår i Gr3 och ni kan testa att spela efter mina tips där.


Wimbledon 8.45 3- Droopys Robinho (1,80 WH+Lads)
En klasshund som utvecklats för varje lopp och som är värsta hotet mot Phoenix Paddy om derbykronan. Jag imponerades inte av DR i början av derbyt men han sprang kanonbra senast och här bör det bli spets före Blonde Dino i boxen utanför. Dilemmas flight i box 6 var mycket bra senast och kan få ett bra lopp. Dock så brukar tikar ha svårt i detta skede av derbyt med tätare starter, kanske är DF ett undantag men hon får svårt att nå DR ändå.
Min rank: 3,6,4,5,2,1

Wimbledon 9.05 6- Greenwell storm ( 3,50 Lads)
Här känns det som det är widehundarna som gör upp om det. GS var bra bakom Droopys Robinho sedan och kan få loppet idag. 5- Bens court bör leda och då det finns stor ihopspringningsrisk för hundarna innanför så tror jag GS sveper alla i sista böj.
Min Rank: 6,5,4,2,3,1

Wimbledon 9.20 5- Phoenix Paddy (1,44 WH)
PP har hamnat i det enklaste heatet. Klart lättare motstånd än senast då han krossade alla. Enda motbudet är Listers Fear Me, men utan strul för PP så kan ingen annan vinna detta lopp.
Min rank: 5,3,2,1,6,4

Wimbledon 9.40 5- Westmead lord (3,00 Lads + WH)
Efter att ha vunnit derbyt 2 år i rad så vet tränaren Nick Savva hur man lägger upp formen på en hund i denna tävling. WL har inte imponerat i löpningarna men blir bättre och bättre. han har kommit 2:a i alla tre försöken hittills men idag tror jag WL visar vilken bra hund det är. Utanför sig har han favoriten Loyal Honco men WL är snabbare ut och kommer leda med ett par längder innan favoriten kommer igång. På innerspåren finns Express Ego, som även han kommer sent i loppet. Jag tror dock inte EE får rent utan riskerar springa in i Nervous woody som bör ligga lite framför.
Min rank: 5,6,1,3,2,4


Dagens bankar: Phoenix paddy och Droopys Robinho
Dagens roliga : Westmead Lord

Gr 3:
3
4,5,6
5

3 rader

Inga kommentarer: