07 juni 2007

Engelska greyhoundderbyt inleds idag

Idag springs de 11 första heaten i årets derby på Wimbledon. Jag har försökt analysera alla loppen och kommer själv att följa loppen direkt via nätet och tänkte dela med mig av mina tankar. Odden är de förtidsodds man får nu på Ladbrokes eller William Hill (markeras i texten vilken jag använder mig av)


7.46 2- Iceman Vader (4,00 Ladbrokes)
Här blir 6:an favorit och den bör spetsa. Men jag tycker Iceman vader är den bättre hunden och oddset känns riktigt kul.

8.02 5-Mango tango (3,25 WH)
Mango tango är en mycket fin irländsk hund som är ostartad i England. har dock gjort några otroligt fina trials och jag tycker det är fel favorit i loppet. Ladbrokes har samma odds på favoriten som denna, så WH:s 3,25 utnyttjas snabbt.

8.18 6- Ballymac Charley (5,00 Lads)
BC var stora snackhunden inför derbyt ifjol men svek. nu tror Charlie Lister att BC laver upp till ryktet han hade i fjol och åtminstone tar sig enkelt vidare. Oddsen är på tok för höga på denna hund idag och även till WH:S 4,00 är denna mycket spelbar!! Ett av dagens roligaste spel!

8.34 2- West Tipp (2,25 WH)
En klasshund som kan gå långt i derbyt. Idag ska han vinna med flera längder mot ett svagt fält.
Ett av dagens bästa spel.


8.51 1- Savana Highlands (2,62 Lads)
Här går jag emot den stora favoriten. jag tror nämligen 1 Savana Highlands spetsar in i första böj och då blir det vinst. Favoriten Express Ego är finaltippad men jag tror den går vidare som 2:a idag bara.

9.09 4- Fear Haribo (1,50 Lads)
Min (och de flesta andras) stora favorit till derbyt i år. FH vann skotska derbyt och ska vinna enkelt idag. Att oddset är så högt som 1,50 beror enbart på förlusten i senaste loppet. men det var en engångsföreteelse. Idag blir det vinst med många längder. DAGENS BANK!!!


9.25 2-Beatties Best (8,00 WH)
En chansning. Det finns lite negativt på de två favoriterna och det brukar alltid skrälla ett par gånger en sån här kväll. Charlie Lister brukar ha hundarna i fint sick inför derbyt och tipset går till hans hund till fint odds.


9.42 1- Farloe jester (2,00 Lads)
Lite för stor favorit men har en sån speed att det bör bli vinst. Ligger dock lågt här på favoriten.


9.58 5- Westmead Liz (2,00 Lads)
Westmead Hawk vann derbyt 2005 och 2006. WL är hans syster och det är samma tränare. Hunden är inte lika bra som sin bror men här ör det räcka till enkel seger. Seg ut men har en slutrökare som slår det mesta. Oddswt hos Ladbrokes är minst 2 tiondelar mer än vad vi kommer få vid start. Ytterligare en av dagens bästa spel!

10.14 2- Raging Jack (3,50 Lads)
Här spelar jag mest pga oddset. 3,50 är för högt och för långt efter favoriten i loppet. Det är samma tränare på RJ och favoriten och han tror att båda går vidare men kan inte säga att den ena är bättre än den andra.


10.30 3- Phoenix Paddy (2,50 Lads)
Här kommer 1- ZigZag Dutchman att bli struken. Det gör detta till ett tvåhundarslopp och av dessa väljer jag irländaren Phoenix Paddy, men Charlie Listers Geordie Parker kan få ett bra lopp nu i stallkamratens frånvaro. Bäst är att spela bara en mindre slant eller allra bäst är en forecast (komb) på 3,5 åt båda hållen. Det bör som sagt bara vara dessa två på banan.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hur kan man följa loppen via nätet?

Ronny