16 juni 2007

Lördagens hundar

Derbydax igen på Wimbledon och jag hoppas på bättre flyt idag:

8.00 3- Ballymac Charlie (6,50 Lads)
BC var mycket bra i första rundan. idag är det tufft motstånd i de yttersta boxarna men jag tror BC fixar detta tack vare den tomma boxen på innerspåret. Hund 2 kommer gå snabbt ner till vänster och BC får bra spår in i kurvan. Håller BC sen bara 6:an utanför sig så kommer det gå vägen till fint odds.

8.15 4- Fear me (8,00 WH)
Fear me gjorde ett bättre lopp än vad vissa experter anser i förra omgången. Nu är han helt bortglömd och det utnyttjar jag. Favoriten barnfield on air i box 1 är inte alltid bra från start och missas spets så är loppet vidöppet och Fear me har då kanonchans. Dagens roligaste spel!

8.30 4- Meenala Cruiser (1,36 lads)
En hund jag gillar. Bör få ett bra läga in i första böj, kommer sedan spetsa och vinna enkelt.

8.45 3- Fear Robben (5,00 WH)
Helöppet lopp. 3 hundar gör upp och spelet blir på FR mest för att WH ger så fint odds. Lads har 3,75 på FR.

9.00 3- Tyrur Lee (2,10 Lads)
Ett tvåhundars race där Savana Highland står bra till i box 1. tyrur Lee imponerade dock stort i första rundan och får han till liknande lopp idag så bli det lätt seger. DAGENS BANK!

9.15 4- Geordie Parker (4,00 Lads)
Vilket lopp!! GP förlorad emot Phoenix Paddy senast men med tanke på vad PP visat så ska vi inte räkna bort GP. Innerspårets favorit är rättmätig favorit men jag tycker GP är bästa spelet till dessa odds. Rätt odds vore IMo strax under 3.

9.30 4- Side leg (2,50 Lads)
Side leg spelade jag förra veckan och idag är detta DAGENS BÄSTA SPEL! bra lotnting, motstånd som SL ska slå och oddset är bättre än jag hade hoppats.

9.45 2- Blonde jeannie (1,80 Lads)
Enkel match för favoriten. Bästa spåret av de bra hundarna och detta ska vara spets och slut. Vi avslutar kvällen med en riktigt bra vinanre till.


------------------------------------------------------
Många bra hundar åkte ur derbyt idag, bl.a. Side Leg, MeenalaCruiser, Geordie Parker, Barnfield on air, Fear robben.
Enda vinnaren jag fick in var Blonde Jeannie i sista :(

Det var många konstiga resultat i andra omgången av derbyt och jag prickar in för många som komerm 2:a och 3:a i sina heat.
jag kan tänka mig att derbyt nu står mellan Phoenix Paddy och Droopys Robinho med Savanna highlands som outsider.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mårten,

Du lämnar väldigt mycket info på hundracing och tips.
Var kan jag se loppen är det på nätet?
Är det spel på hundar i sverige?

vore tacksam för svar

Kenneth

Mårten sa...

HEJ kenneth,

Jag lyssnar på loppen direkt på radio. jag kan tyvär rinte se loppen live, men en hel del lopp ser jag efteråt mha vänner.
Jag spelar uteslutande på engelska hundar.