09 juni 2007

Lördagens derbyspel

Blandade framgångar hittills men gårdagen gick ju ganska bra och idag hoppas jag att det blir stor påökning i plånboken.
Wimbledon är banan idag igen.


8.00 5- Meenala Cruiser (1,33 WH)
Ung hund som kan bli nästa stora stjärna. Här tror jag vi kan få första omgångens bästa vinnartid. Box 4 är tom och MC ska vinna enkelt. Dagens bank!

8.15 5- Westmead Lord (1,90 Lads)
Tränaren Savva har visat de två tidigare dagarna att hans hundar är i fint skick. WL är en hund som imponerade senast och ska vinna detta. Oddset är lite i underkant dock.

8.30 6- Congo Romeo (9,00 Lads)
chansar lite här. favoriten (3) står i alldeles för lågt odds. Detta är förvisso ett av de svagaste heaten hittills men favoriten är för orutinerad och jag tror det kan skrälla. CR kommer få ett bra lopp längst ut och kan susa till vinst genom sista kurvan.

8.45 5- Talkspot (3,25 WH)
Talkspot vann det sista loppet som stjärnan Westmead Hawk sprang. Då var Talkspot kanonbra och med tanke på att det är tomt innanför i box 4 så är det fel at tTalkspot inte är favorit. Han vinner efter ledning hela vägen. Dagens roligaste drag!

9.00 3- Farloe Black (1,90 WH)
FB är heatets klart bästa hund och ska vinna detta. WH:s 1,90 är för högt (Lads ligger på 1,60), därför blir detta en av dagens bästa spel!

9.15 3- Westmead Joe (1,90 WH)
WJ och hunden i ox 2 var båda med i derbyfinalen ifjol och det är dessa två detta heat ska handla om. WJ är den bättre av de två men oddset är alldeles för lågt IMO:

9.30 2- Ballygaron hope (26,00 Lads)
dagens tråkigaste heat och jag tror på storskräll. Favoriterna har båda lite negativt på sig och det blir öppet. Kanske är favoriterna för bra igen men mellan min skräll och 3:e favoriten skiljer mycket mindre än oddsen visar och här kan det bli spets och slut för BH.

9.45 6- Roxholme RYan (3,50 Lads)
Det bör stå mellan RR och favoriten (4) i detta lopp. Jag går på startsnabbe RR och hoppas han håller undan från favoriten som är snabb till slut. Det kan ju strula i fältet för favoriten och då vinner RR från ledningen till bra odds. Ett av dagens bästa spel!

10.00 2- Droopys Robinho (1,50 WH)
Dagens bästa lopp och jag går på favoriten som imponerar. Han ska kunn aleda och vinna enkelt. 1,50 är i underkant dock och jag hoppas bokies släpper ut den mot 1,80.

10.15 6- Side leg (1,80 Lads + WH)
Idag kan vi vinna stort i sista loppet. Side leg är klart bättre än motståndet och senast imponerade han då han slog bra hundar. 1,80 är ett mycket bra odds på denna och vi avslutar med DAGENS BANK no 2.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"8.30 6- Congo Romeo (9,00 Lads)"

Den ger 21 ggr på Bet365.

Ronny

Mårten sa...

Kanonodds. Men det blir väl som de senaste dagarna. När jag dissar favoriterna så vinner de :)

Mårten sa...

Hoppas du spelade. CONGO ROMEO VANN!!

21,00 i SP

Anonym sa...

Jajamen den fick jag. Underbart!

Ronny