02 juni 2007

Lördagshästar

Hade tyvärr problem att logga in tidigare och kunde inte skriva mina tips innan jag stack iväg och köpte tomatplantor till balkongen.

Men idag är det iaf Derby på Epsom. Detta otroliga lopp med över £700 000 till vinnaren och en total prispott på dryga £1,2 miljoner. Elitloppet är rena skitloppet jämfört med detta om man ser till prispengarna. :)

Jag hade 3 spel under dagen. Det ena har sjunkit och är nu ospelbart men i samma lopp finns en häst jag nu spelar Eachway (V/P) på.

EPSOM 2.00 Toccata
Här tänkte jag tipsa om Regal Flush men den har sjunkit från ca 6 till 4 i odds under dagen. Med tanke på att loppet är ganska öppet så är oddset nu för lågt IMO och jag går på Toccata till 17,00 som V/P-spel. Det innebär att om hästen kommer topp 3 så blir det 5,00 på plats (till de odds som nu finns). Jag tror Toccata får mycket svårt att vinna men platsen är inom räckhåll. Har gjort bra ifrån sig och möter tuffare hästar än tidigare men jag anser den vara undervärderad av bookies.


EPSOM 2.30 Declaration of war
Här är det fel favorit. DoW ska vara favorit och blir det troligen innan start. 4,50 just nu är ett bra odds. Verkar vara en mycket bra häst och jag tror på flera längders vinst.


EPSOM 4.20 Authorized
Dagens storlopp, Derbyt! Europas största lopp och Europas f.n. bästa häst är klar favorit. Authorized står bara i 2,00 men andrafavoriten står i 9,00 så ni ser hur stor favorit han är. Och det är med rätta. Går från klarhet til lklarhet och det den visade senast gör att oddset helt klart är spelbart! Även banunderlaget ska passa idag, trots att man var rädda för motsatsen så här har vi dagens bank!

Inga kommentarer: