08 juni 2007

Fredagens derbyspel

Derbyt fortsätter. Jag gör likadant som igår. Dvs. jag tippar alla lopp och ger vinkar om vilka som är de bästa och roligaste spelen osv. Wimbledon är banan även idag såklart.

8.00 1- Tyrur Lee (1,80 Lads)
Bara 5 hundar i detta heat. Tyrur Lee är en riktigt bra irländsk hund som har kanonläge att leda hela vägen ikväll. Känns bra att inleda kvällen med ett av dagens bästa spel!

8.15 1- Full Bloom (5,00 Lads)
Full bloom skrällde senast mot tuffare hundar än dessa. Jag är lite osäker på favoriten (6:an) och tror att Full Bloom kan utnyttja innern för att småskrälla igen.

8.30 6- Iceman Ross (1,72 Lads)
Här tror jag stenhårt på favoriten och ladbrokes verkar ha missbedömt oddset rejält. WH har ex. 1,44 på IR. IR har imponerat på sistone och många tippar att denna hund går långt i derbyt. jag tror åtminstone att han vinner idag från perfekt wideläge. 1,72 känns riktigt bra och detta är Dagens bank, åtminstone till ladbrokes odds.

8.45 1- Manic Mile (3,00 Lads)
MM är en bra hund som ofta går långt i tävlingar som detta. Bl.a. nådde han finalen i Skotska derbyt. MM gör alltid sitt bästa och jag tror det blir seger idag i ett jämnt fält.

9.00 5- Westmead Nicole (11.00 WH)
Två stora favoriter i detta lopp (2,4) men det känns som det klassiska scenariot när två träter. Det finns stor skrällchans här och jag tror mest på WN som känns som en hund på G. Kommer få ett bra lopp här och kan vinna om det strular det minsta för favoriterna.

9.15 3- Fear Me (5,00 lads)
här känns det som vi har samma läge som med Ballymac Charly igår. Båda tränas av Charlie Lister och båda var tippade att gå långt i derbyt ifjol. Fear me var t.o.m favorit till derbyt inför kvalloppen. Detta för att han vann Skotska derbyt ifjol (samma lopp som Charlie Lister vann i år med Fear Haribo som sprang igår). Fear me är bortglömd av bookies men det kan stå dem dyrt. FM var med i två derbytrials i maj, liksom de flesta av Listers derbyhundar, och vi såg igår hur bra hans hundar sprang. Jag tycker att Fear me står i alldeles för högt odds idag. Förvisso är favoriten, Express comet, en bra hund men5,00 gör Fear Me till dagens roligaste spel!

9.30 1- Jaxerback (1,72 Lads + WH)
En storfavorit som bara ska vinna. jaxerback har imponerat i flera starter i år och har här fått drömlotnting. Ingen av de strax utanför ska kunna hota om ledningen och väl i spets tappar inte Jaxerback. Ett av dagens bästa spel!

9.45 3- Larkhill Jim (3,25 Lads)
Vann ett derbytrial förra veckan och såg då fin ut. Gick bra i derbyt ifjol och kanske kan han gå långt igen. Detta är ett öppet lopp och det finns stor risk för att det skräller med tanke på aden stora risken att hundar springer ihop i första och andra böj. Så här spelar jag minipengar bara.

10.00 2- Droopys silva (9,00 Lads)
De två favoriterna i box 3 och 4 är båda lite sega ut och brukar komma starkt på slutet. Med tanke på att de startar bredvid varandra är jag inne på att det strular för dem och att båda kan få för långt fram till den troliga ledaren. Droopys Silva är den absolut snabbaste ut och med en trögstartare i box 1 så ska det bli spets. Om min teori om favoritstrul håller så kan DS mycket väl leda hela vägen. Dagens skrälldrag!

10.15 4- Westcountry lady (7,00 Lads)
Här går jag på formen hos WL som vunnit 4 av sina 5 senaste. favoriten 6:an är en irländare som gått riktigt bra där. Självklart är det rätt storfavorit, men jag gillar oddset på WL. Här spelar jag även en slant på en Forecast (komb) med 4-6 (åt båda hållen)

Inga kommentarer: