23 juni 2007

Lördagshundar

Ikväll är det derbyförsökdags igen på Wimbledon och jag har tippat alla loppen.


8.00 5- Eye onthe Veto (2,10 WH)
Eye onthe veto imponrade i förra omgången då den slog en av derbyfavoriterna, Express Ego. Idag känns motståndet överkomligt och Eye onthe Veto bör vinna detta heat. Startsnabbheten bör innebära tidig ledning. Värst emot känns 1- Highbury Lao som blir farlig längst in vid railen.
Min Rank: 5-1-3-6-2-4

8.15 1- Ullid Connor (3,50 WH)
Ullid Connor var enligt uppgift makalöst fin vid en trial i veckan och innerspåret kan avgöra detta lopp. Snabb ut och vid spets så är loppet över. 5- Westmead Lord är värst emot men läget idag bäddar för strul.
Min Rank: 1,5,3,4,6,2

8.30 4- Phoenix paddy (2,50 Lads)
Kanonfin vid segern senast i ett tuffare heat. Står bra till här då han är en midrunner och producerar tider som de andra i loppet inte kunnat matcha. Utan strul blir det en lätt seger igen. DAGENS BANK!
Min rank: 4,2,3,1,6,5

8.45 1- Farloe Premier (2,62 Lads + WH)
Svagt heat. Har svårt att tro att någon av dessa når derbyfinalen längre fam. Farloe premier är bästa hunden och ska vinna. men det kan skrälla och jag stå över större spel.
Min rank: 1,2,3,5,4

9.00 1- Savanna Highlands (2,37 WH+Lads)
Här startar Congo Romeo från spår 4. CR gav oss en fin vinst förrförra gången och var nära skräll senast igen. Idag är läget sämre. Spår 4 med två andra widehundar utanför innebär att CR inte får det fina lopp som det blivit i de två tidigare heaten. Dock är det inte omöjligt att den går vidare i derbyt.
Savanna Highlands gjorde en kanontidd senast och imponerar stort. Med innerspår i fortsättningen blir det derbyfinal. Idag ska det bli vinst med ledning hela vägen och 2,37 känns bra. Dagens andra bank!

9.15 3- Ballymac charley (3,50 Lads)
Ett öppet lopp där det är svårt att plocka vinnaren. IMo är BC och 5- Kanes Blue de bästa hundarna men det är ingen hund som är helt borta.
Min rank: 3,5,2,6,4,1

9.30 5 - Greenwell storm (4,50 Lads + WH)
Här finsn 3 hundar som alla mycket väl skull eplatsa i en derbyfinal. 1 Tyrur Lee och 2- Droopys Robinho är favoriter och det rättmätigt. MEN.. jag har en feeling om att dessa hundar springer ihop in i första böj och widehunden GS kan då komma förbi och leda hela vägen hem.
Ett av Dagens Roligaste spel!
Min rank : 5,2,1,6,3,4

9.45 1- Blonde Jeannie (3,75 Lads)
4- Westmead joe är för stor favort IMO. Det är ingen dålig hund men den är inte tillräckligt snabb för en final. BJ har en vass slutrökare och med frit tut ur sista böj blir det vinst.
Min rank: 1,4,6,3,2,5

Inga kommentarer: