16 februari 2008

3 Englandshästar

Jag tänkte även dela med mig av 3 tips jag har på hästar i England.

Haydock 1.35 - Tazbar
Vunnit 5 av 8 (bl.a. de 2 senaste). Längre distans idag, vilket bör passa riktigt bra. 2,20 just nu är bra då jag tror den ger under 2 i SP.

Ascot 1.50 - Backbord
Konstigt nog inte favorit. Bästa hästen i fältet IMO. Gick emot en av mina regler senast då den vann efter att ha fallit i lopep tinnan. och den vann på ett riktgt imponerande sätt och trots att den går upp i vikt så tror jag den vinne rigen. 7,50 just nu är kanonbra. Kommer ge max 6,00 i SP.

Lingfield 2.15 - Art Exhibition
I detta lopp finns en storfavorit som tippas ge klart under 2 i sp; Silver Guest. Jag är dock inte så imponerad av den. Ingen vinst på 6 starter och det finns klara ickevinnartendenser hs hästen. Jag går emot med ett EW-spel (eachway = V/P) på Art Exhibition som tippas ge 7-8 i SP.

Inga kommentarer: