10 februari 2008

Söndagsspel

Rugbyn satt igen. Frankrike vann 26-21 och jag kommer fortsätta spela på rugby framöver.

Jag inleder dock söndagen med ett fotbollsspel från Australien.

Central Coast - Newcastle 2 (DNB)
Match 2 i mötet om en plats (och hemmamatch) i finalen. förloraren möter Queensland om den andra finalplatsen. Newcastle vann hemmamötet med 2-0. I grundserien vann newcastle den ena matchen här, den andra slutade oavgjort precis som det även blev i Newcastle.
lagen gör inga större förändringar inför denna match. En ny sydkorean kommer att debutera i Newcaste och han kan bli riktigt intressant till nästa säsong. Newcastle har 4 raka segrar och spelar med enormt självförtroende. CC tappade en solklar serieledning genom att avsluta serien med svag form, något som fortfarande sitter i.
CC kommer pressa för vinst men de måste vinna med 2 mål vilket passar Newcastles spel perfekt. jag tror en hel del på bortasegern här men spelar Draw no bet, då det trots allt finns en kryssrisk. Skulle det exempelvis stå 1-1 en bit in i matchen så komemr dne nog vara över spelmässigt eftersom Newcastle är nöjda och CC i det läget behöver göra 3 mål till. Vill ni spela X2 så går ju det också bra men jag anser att chansen för 2:a är så pass god att jag tar DNB-spelet till 2,27 hos Cebtrebet.



Fler tips (bl.a rugby och afrikanska cupen kommer senare under söndagen)

Inga kommentarer: