03 februari 2008

Superbowl + en massa annat kul

Igår var en sådan där dag där man bara vill backa tillbaka tiden och göra om. Men så är dte med spel, ibland sätter man allt, ibland missar man. Även en blind höna har sina fläckar :)

Idag är det Superbowl (finalen i NFL) och jag har ett spel. Det finns mängder av kringspel som man kan ha som små knarkarspel om man ser matchen men jag nöjer mig med mitt huvudspel.
Jag har dessutom 2 hästtips i England som jag tror en hel del på samt ett par spel till.


NY Giants - New England Patriots >54,5
Jag hoppas att Giants kan ställa till med en skräll här men det ser riktigt tufft ut. Av alla slutspelslag som skulle kunna fått möta Pats i finalen så känns Giants som det lag som skulle ha svårast mot dem. Fast i sista grundspelsmatchen var Giants riktigt nära att slå Pats, så under kan ske i natt också. Ett eventuellt stort avbräck för Giants är att Plexico Burress inte tränat i veckan och saknas han så är man IMO chanslösa.
Jag tror vi kan få en poängrik match i natt och väljer att spela på överspelet istf. handikappspel. Det känns som det blir anfallsinriktat och 54,5 poäng är för låg line.


Hästspel:

Fontwell 1.40 Souriceau - Mycket bra på Fontwell i senaste starten. Bästa hästen och ger förhoppningsvis runt 2,50.

Musselburgh 2.30 Harper Valley - Skrällde rejält senast och var mycket bra i den starten. Tippas ge under 2 i odds mot enklare motstånd idag.



Fulham - Aston Villa 2
Fulham har inte vunnit sedan 3 november och i sina 3 senaste har man gått mållösa av planen. Att ta in Hodgson som coach har inte hjälpt, men det förvånar väl ingen. Man har värvat gamle Litmanen men han spelar inte idag, liksom de flesta av de nya värvnngarna.
Villa gjorde bara en värvning i januari, yttern Routledge från Tottenham och han ersätter avstängde Ashley Young. I övrigt inga skadebekymmer i lagen. AV har en förlust på de 9 senaste (mot Man U) och är klart bättre än Fulham, som jag tror åker ur. Att vi får över 2,00 på AV gör detta till HELGENS BÄSTA SPEL!


Skottland - Frankrike 2
6 nations i Rugby Union har startat. Frankrike är regerande mästare medan Skottland kommit sist de senaste gångerna. Nu tippas Skottarna upp ejält av framförallt brittiska "experter" och det utnyttjar jag. Matchen spelas i Edeinburgh men fransmännen ska vara det klart starkaste laget och vinna till fina 1,57. Jag kan även rekommendera handikappspelet (-4) till 2,00 i odds.

Inga kommentarer: