22 februari 2008

Vanliga fredagsnöjet

Som vanligt blir det spel på Super league-match även denna fredag. Idag har jag spel i alla 3 matcherna.


Hull - Wigan 2 (-4)
Hull har en fortsatt lång skadelista. 4-5 man som normalt borde vara ordinarie saknas för tredje matchen i rad och man lär gå mot tredje förlusten. Det enda positiva är att kaptenen kommer tillbaka men han ensam kan inte rädda Hull.
Wigan har inlett bra och har vunnit båda matcherna. Senast buades man ut av hemmapubliken sedan man spelat uselt i första halvlek och sedan inte gjorde något mer än man behövde. Idag kommer de visa att de är ett av de allra bästa lagen och jag tror de vinner med 10-12 poäng.


Bradford - St Helens 1 (-4)
Bradford tippas av många som seriesegrare i år. Senast var man mycket bra mot huddersfield och man ändrar inge ti laget.
ST Helens saknar återigen flera viktigaspelare, men får tillbaka den kanske allra viktigaste; Sculthorpe. Hur mycket han spelar efter skadan är dock okänt.
bradford på hemmaplan är en maktfaktor och StH kommer inte klara av att vinn amed de skador de har. Bradford vinner troligen med 6-8 poäng.


Leeds - catalans 2 (+22)
Litet spel på att catalans klarar av att hålla nere siffrorna lite ikväll. Ingen tvekan om att Leeds vinner men jag tror inte de klarar av att vinna med allt för mycket. Det märktes i slutet av nästa vecka att de har en kul och viktig match nästa fredag då man möter Melbourne i World cup. En match som alla vill spela i och därför tar man det lite lugnare och jag tror inte man gör mer än man behöver idag och vinner nog med 12-16 som mest.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det gick bra senast jag ryggade dina rugbyspel så jag kör på dessa ikväll! :)